۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۲۳۱۰۹۷
حجت‌الاسلام عالی:

دعوت امام حسین در روز عاشورا به وسعت تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس امور مذهبی با بیان این‌که دعوت امام حسین(ع) در روز عاشورا به وسعت تاریخ است، گفت: فریاد کمک‌خواهی امام حسین(ع) در ظاهر طلب کمک است ولی در واقع حضرت می‌خواهند از بندگانی که به این دعوت لبیک می‌گویند دستگیری کنند.
حجت الاسلام مسعود عالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام مسعود عالی، کارشناس امور دینی و استاد حوزه، شب گذشته، در مجلس عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) که در مجمع فرهنگی رضوان برگزار می‌شود، با بیان اینکه هر گناهی ظاهر و باطن و ریشه‌ای دارد، گفت: ظاهر گناه همان رفتار ظاهری و باطن آن صفاتی است که در نفس ما است، ولی ریشه گناه اتصال و پذیرفتن ولایت ابلیس است که حضور در مجالس عزاداری امام حسین(ع)‌ موجب قطع شدن ولایت ابلیس و اتصال به ولایت الله می‌شود.

 

وی با اشاره به داستان فرمان خداوند متعال مبنی بر اقامه فریضه حج در زمان حضرت ابراهیم(ع) و بیان اینکه این یک فراخوان فرازمانی و فرامکانی است ادامه داد: دعوت حضرت سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا نیز یک دعوت فرامکانی و فرازمانی است و به وسعت تاریخ است.

 

استاد حوزه و کارشناس امور دینی با اشاره به زیارت امام حسین(ع) در ماه رجب گفت: هر انسانی با خواندن این زیارت به دعوت امام حسین(ع) لبیک می‌گوید و مخاطب حضرت اباعبدالله(ع) در ندای «هل من ناصر ینصرنی» همه تاریخ است.

 

وی با بیان داستانی از جناب حبیب بن مظاهر و مثیم تمار که یکدیگر را یاوران حریم اهل بیت پیامبر(ص) خطاب می‌کردند افزود: پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) از سالها قبل از واقعه عاشورا یاران عاشورایی را برای این واقعه آماده کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام عالی اظهار کرد: فریاد کمک‌خواهی امام حسین(ع) در ظاهر طلب کمک است ولی در واقع حضرت می‌خواهند از بندگانی که به این دعوت لبیک می‌گویند دستگیری کنند.

 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن حکیم مبنی بر نصرت و یاری دین خدا ابراز کرد: کمک‌خواهی امام حسین(ع) شبیه یاری طلبیدن حضرت حق در قرآن کریم است که به زبان رحمت بندگان را فرامی‌خواند.

 

کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به کلامی از حضرت امیر(ع) در نهج‌البلاغه گفت: حضرت علی(ع) می‌فرماید خدایی در قرآن کمک طلبیده که خزائن زمین و آسمان در اختیار اوست، این زبان رحمت است که خداوند برای بندگانش به کار برده است.

 

وی ادامه داد: در روز عاشورا نیز کسی یاری می‌طلبد که جنود آسمان و زمین در اختیار او هستند درحالی‌که او برای نابودی دشمن به جنود نیاز نداشت و اگر اراده می‌کرد سپاه دشمن را «کن فیکون» می‌کرد ولی قرار است که بندگان در انتخاب مسیر سعادت و شقاوت امتحان شوند.

 

حجت‌الاسلام عالی افزود: انسان باید آگاه باشد که با نهایت ریاضت کشیدن و انجام اعمال دینی باز هم در مسیر آخرت توشه‌ای به همراه ندارد، البته از پذیرفته شدن اعمال ناامید نیستیم ولی راه پیچیده است و اعمال ما قابل خرج ابدیت نیست.

 

وی با بیان اینکه بیشترین و بهترین دستگیری در دستگاه امام حسین(ع) است عنوان کرد: اهل معرفت قائلند برای سلوک الهی دو راه مجذوب به سالک و سالک به مجذوب وجود دارد و در هر حال جذبه و فضل الهی لازم است، طی کردن این راه بدون فضل الهی ممکن نیست و باید از انسان دستگیری شود.

 

کارشناس امور دینی ادامه داد: در طول تاریخ آنچه موجب بقای شیعه بوده است عزاداری و مجالس حضرت اباعبدالله(ع) بوده است، آنچه شیعه از شور و شعور و عقل در طول تاریخ یادگرفته است همه مدیون مجالس روضه امام حسین(ع) بوده است.

 

وی گفت: راه وسعت رزق اهل خانه‌ای که گرفتار تاریکی و بی‌برکتی است برپایی روضه امام حسین(ع) است چراکه ملائکه برای عزاداری می‌آیند و نور به آن خانه وارد می‌شود و این موجب گشایش در رزق است./914/پ202/ب4

ارسال نظرات