۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۲۳۱۱۱۹
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

دوران حکومت های دست نشانده به پایان رسیده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که امت های اسلامی در کشورهای مختلف بیدار شده و علیه ظلم و ستم به پا خاسته اند، گفت: حمایت همه جانبه آل سعود از گروه های تروریستی در جهان و اعمال سیاست های تبعیض آمیز مذهبی علیه شیعیان حاکمان عربستان را با چالش های جدی مواجه کرده و حکومت خاندان سعود را بر کشورهای مختلف منطقه با چالش جدی مواجه کرده است.
حجت الاسلام رضايي بيرجندي

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان گروه فلسفه و معارف اسلامی دانشگاه بیرجند با بیان این که حکومت های دست نشانده عربی و اسرائیلی در منطقه به پایان عمر خود نزدیک شده و امت این کشورها از ستم حاکمان به ستوه آمده اند و جرقه های قیام در این کشورها شعله ور شده است، گفت: دیگر حکومت های عربی نمی توانند با ابزارهای نظامی قیام های مردمی را سرکوب کنند و حکومت های آل سعود به پایان خود نزدیک شده اند.

 

وی افزود: حاکمان این کشورها اگر چه شعارهای فریبنده ای همچون آزادی ملت ها و چند صدایی سیاسی مطرح می کنند اما در عمل با کمک به گروه های افراطی تکفیری جان و مال ملت ها را به خطر می اندازند تا نهادهای دولتی و فرهنگی آنها را ویران کنند.

 

وی افزود: عربستان قصد دارد با استفاده از داعش و ایجاد ناامنی در منطقه و با استفاده از تاکید بر تفاوت های فرقه ای جهان اسلام را در آتش جنگ و ناامنی قرار دهد تا بتواند نقش سرکردگی خود را در منطقه حفظ کند اما پیروزی ملت سوریه، انتفاضه مردم فلسطین و مقاومت اسلامی نقشه های عربستان و یهودیان را نقش بر آب کرده است.

 

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به جنایت های داعش در منطقه، گفت: جنایت های داعش و حمایت عربستان و سایر کشورهای سعودی از این گروه چهره عربستان را برای منطقه آشکار کرده و موجب نفرت و انزجار منطقه ای ملت ها از جنایت های عربستان به هم دستی اسرائیل و گوره های تکفیری شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به این که داعش پا را از حد فراتر گذاشته و خود عربستان و خاندان سعودی را مورد تهدید قرار داده است، گفت: سیاست های دوگانه عربستان در برابر تحولات منطقه و در برخورد با غرب و رژیم صهیونسیتی حاکمان سعودی را به عنوان عمال یهود در منطقه معرفی کرده و موجب نفرت جهانی مردم منطقه از عربستان شده است.

 

وی با بیان این که عربستان باید به سخنان ملت خود احترام بگذارد و حقوق سایر مردم منطقه از جمله شیعیان را محترم بشمارد، افزود: عربستان داعش را به جان شیعه انداخته بود ولی به حول و قوه الهی داعش آتشی بود که عربستان روشن کرد ولی امروزه آتش آن دامن گیر خود عربستان شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که عمر حکومت های موروثی و دست نشانده به پایان رسیده است، ادامه داد: دیگر نمی توان مردم را به ضرب گلوکه سرکوب کرد زیرا مردم در اوج بصیرت هستند و حاکمان دیگر نمی توانند قیام های مردمی را سرکوب کنند زیرا از بانتدای قیام عاشورا تاکنون خون همواره بر شمشیر پیروز بوده است. /968/پ202/ب

ارسال نظرات