۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۳۱۱۲۷

دوره آموزش مبانی اقتصاد اسلامی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزش منطقه شمال‌غرب ادارات اوقاف و امورخیریه با عنوان مبانی اقتصاد اسلامی به میزبانی استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: دوره آموزش مبانی اقتصاد اسلامی ویژه کارکنان معاونت بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه منطقه شمال غرب کشور در تبریز برگزار شد.

 


وی ادامه داد: نمایندگان استان‌های شمالغرب کشور شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و زنجان از 20 تا 22 آبان در این دوره آموزشی شرکت کردند که طی آن با سیاست‌های اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه آشنا شده و به تحصیل مبانی اسلامی در مبحث وقف و اقتصاد پرداختند.

 


 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که در این دوره 60 نفر از کارکنان اوقاف و امور خیریه منطقه شمال‌غرب شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: این دوره با حضور و تدریس اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و همچنین بررسی و تبادل نظر و انتقال تجربیات کارکنان معاونت بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه همراه بود.

 


حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جلسات ستاد هفته وقف استان خبر داد و گفت: این جلسات با هدف بررسی راهکارها و پیشنهادات کارشناسان، معاونان و صاحب‌نظران این عرصه برگزار می شود که پس از بحث و بررسی مصوباتی مطرح و به مرحله اجرا در خواهد آمد.

 


وی در ادامه با اشاره به ثبت یک وقف جدید در شهر مراغه اظهار داشت: همزمان با سوگواره بصیرت عاشورایی آقای اله‌وردی شهبازی  منزل مسکونی به مساحت 200 متر مربع را با ارزش ریالی 800 میلیون ریال جهت احداث حسینیه حضرت ابوالفضل(ع)  در روستای ورجوی مراغه وقف کرد.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که پیش از این خیر مراغه ای دیگری یک باب خانه جهت حسینیه چهارده معصوم(ع) وقف کرده است، افزود: عطاالله فراز ششدانگ یک باب خانه را با ارزش ریالی دو میلیارد و 500 میلیون ریال جهت هزینه های حسینیه چهارده معصوم(ع) مراغه وقف کرده بود.

 


حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که یکی از برنامه‌های اداره کل اوقاف استان دیدار با واقفان خیراندیش و تجلیل از نیت خالصانه آنان است، اظهار داشت: در راستای تجلیل از مقام شامخ واقفان در منزل خانم شکوه عادلی بانوی واقف حاضر و از عمل خیرخواهانه وی تجلیل کرد به عمل آمد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات