۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۳۱۱۴۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

ترویج فرهنگ کتابخوانی از شاخص های مهم توسعه فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران به تاکیدات مقام معظم رهبری برای افزایش سطح مطالعه اشاره کرد و گفت: امروز جبران عقب ماندگی های گذشته و رسیدن به قله های بزرگ دانش و علم تنها به افزایش آگاهی ها و سطح علمی افراد یک ملت محقق می شود.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع فعالان فرهنگی و کتابخانه های بخش گتاب بابل با بیان اهمیت کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: کتاب و کتابخوانی، نه تنها یک وظیفه ملی که یک واجب دینی است و کتاب موجب افزایش آگاهی و توانمندی فکری افراد می شود.

 

امام جمعه گتاب بابل، توجه به حوزه فرهنگی کتابخوانی را در سال فرهنگ خواستار شد و گفت: کتاب یکى از ارزشمندترین فرآورده‏هاى بشرى و گنجینه بزرگ‏ترین ثروت‏هاى بشر، یعنى دانش و تحقیق است.

 

استاد حوزه علمیه بابل در ادامه سخنان خود افزود: دین و دنیاى بشر و جسم و جان انسان، به برکت کتاب تأمین و تغذیه مى‏ شود و فرآیند کمال بشرى به ‏وسیله کتاب تحقق مى‏یابد.

 

حجت الاسلام تقی پور با بیان اهمیت کتاب به عنوان غذای روح تصریح کرد: بشر با پدیدآوردن کتاب، درس‏هاى بى‏شمارى را که در کتاب تکوین بدو آموخته شده، گرد مى ‏آورد و در محیط بشرى منتشر مى‏سازد و بدین‏گونه روز به‏ روز گنجینه ثروت بشرى، غناى بیشتر مى یابد.

 

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری برای افزایش سطح مطالعه اشاره و خاطرنشان کرد: امروز جبران عقب ماندگی های گذشته و رسیدن به قله های بزرگ دانش و علم تنها به افزایش آگاهی ها و سطح علمی افراد یک ملت محقق می شود.

 

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که برای رغبت مردم برای افزایش ساعات مطالعه باید حرکتی جهادی و عزمی ملی صورت بگیرد، گفت: امروز کتابخوانى و علم‏آموزى نه تنها یک وظیفه ملى، بلکه یک واجب دینى است و از همه بیشتر، جوانان و نوجوانان، باید احساس وظیفه کنند.

 

وی ادامه داد: هر زمان که مردم انس بیشتری با کتاب پیدا کنند، مطالعه به گونه ای شیرین و لذت بخش می شود که با افزایش هر آگاهی با شوق بیشتری این کار را ادامه خواهند داد.

 

حجت الاسلام تقی پور کم اطلاعی را موجب آسیب های جدی  در حوزه اجتماعی بیان و در خصوص یکی از اثرات و زیان های آن اذعان کرد: آنچه که امروز ما درگیر آن هستیم، کم اطلاعی است و می بینیم که افراد به دلیل کم اطلاعی از موضوعی نمی توانند انتقاد خود از مسءله را دقیق و کامل بیان کنند.

 

وی برخی از برنامه های مفید رادیو و تلویزیون را برای افراد کم سواد و بیسواد مانند مطالعه بیان کرد و گفت: برخی از افراد بی سواد و کم سواد با گوش دادن به برنامه های  معارفی مانند رادیو معارف موجب افزایش آگاهی های خود در زمینه های دینی و معرفتی می شوند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات