۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۳۱۱۴۶
استاد حوزه علمیه بابل:

نماز جمعه بهترین پایگاه برای نمایش وحدت ملی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل، ﻧﻤﺎز ﺟﻤﻌﻪ را ﯾﮑﯽ از روﯾﺶھﺎی اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ داﻧﺴﺖ و ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﻧﻤﺎز ﺟﻤﻌﻪ ﺑﮫﺘﺮﯾﻦ ﭘﺎﯾﮕﺎه ﺑﺮای وﺣﺪت و ھﻤﺪﻟﯽ ﻣﺮدم و ﻧﯿﺰ ﺧﻨﺜﯽﺳﺎزی ﺗﻮطﺌﻪھﺎی دﺷﻤﻨﺎن ﻧﻈﺎم اﺳﺖ.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل در جمع مردم شهر مرزیکلای این شهر با انتقاد از حضور کمرنگ مسؤولان در نماز جمعه گفت: نماز جمعه تجلی ایمان و تجلی وفاداری به نظام است و مسؤولان باید اهتمام بیشتری از مردم برای حضور در این پایگاه سیاسی و دینی داشته باشند.

 

حجت الاسلام بابائیان حضور پر شور مردم در صفوف نماز جمعه را سبب عصبانیت و هراس دشمنان نظام دانست و گفت: پایگاه های نماز جمعه بهترین مکان برای خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان نظام هستند و به همین دلیل تقویت این جایگاه بسیار اهمیت دارد.

 

وی، ﻧﻤﺎز ﺟﻤﻌﻪ را ﯾﮑﯽ از روﯾﺶھﺎی اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ داﻧﺴﺖ و ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﻧﻤﺎز ﺟﻤﻌﻪ ﺑﮫﺘﺮﯾﻦ ﭘﺎﯾﮕﺎه ﺑﺮای وﺣﺪت و ھﻤﺪﻟﯽ ﻣﺮدم و ﻧﯿﺰ ﺧﻨﺜﯽﺳﺎزی ﺗﻮطﺌﻪھﺎی دﺷﻤﻨﺎن ﻧﻈﺎم اﺳﺖ.

 

استاد حوزه علمیه بابل ﺑﺎ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺑﺮاﯾﻦ ﮐﻪ ھﯿﭻ ﮔﺎه ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺳﻨﮕﺮ ﻧﻤﺎز ﺟﻤﻌﻪ را ﺧﺎﻟﯽ ﮐﻨﯿﻢ، ﺑﯿﺎن داﺷﺖ: دﺷﻤﻨﺎن ﻧﻈﺎم اﺳﻼﻣﯽ از ھﻤﺎن روزھﺎی اﺑﺘﺪاﯾﯽ ﭘﯿﺮوزی اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ ھﻤﻪ ﺗﻼش ﺧﻮد را ﺑﺮای ﺗﻀﻌﯿﻒ اﯾﻦ ﺟﺎﯾﮕﺎه ﺑﻪ ﮐﺎر ﮔﺮﻓﺘﻪ اﻧﺪ؛ اﻣﺎ ھﻤﻮاره ﺑﺎ ﺣﻀﻮر ﮔﺴﺘﺮده ﻣﺮدم ﺷﮑﺴﺖ ﺧﻮردﻧﺪ.

 

وی خواستار حضور مسؤولان ارشد شهرستانی در نماز جمعه های بخش های مختلف بابل شد و اذعان کرد: فرماندار شهرستان بابل به عنوان یک مسؤول ارشد دولتی شهرستان باید هر هفته در نماز جمعه یکی از شهرهای هفت گانه حضور پیدا کند تا از نزدیک با مشکلات مردم ومنطقه روبرو شود.

 

استاد حوزه علمیه بابل با ابراز تأسف از حضور کمرنگ مسؤولان ادارات شهرستان در نمازجمعه بابلکنار خاطرنشان کرد: نمازجمعه محلی مناسب برای گفت و گو و شنیدن مشکلات مردم به صورت مستقیم با مردم است زیرا نمازجمعه نه تنها یک موضوعی عبادی بلکه مساله ای حکومتی تلقی می شود.

 

وی ادامه داد: مردم این مناطق و بخش های تابعه شهرستان بابل مشکلات مختص به خود را دارند که باید از نزدیک این مشکلات از سوی مسؤولان ارشد شهرستان لمس شود.

 

حجت الاسلام بابائیان یکی دیگر از اثرات حضور مسؤولان در نماز جمعه را دلگرم شدن مردم به نظام اسلامی و تقویت پیوند آنها با مسؤولان عنوان کرد و افزود: بسیاری از مشکلات تنها با شنیدن دغدغه ها و مشکلات مردم حل می شود و حضور همه مسؤولان درنمازجمعه باید بیشتراز مردم عادی باشد که متأسفانه اینگونه نیست.

 

وی توجه به برپایی نماز جمعه را توجه به اصل نماز به عنوان ستون دین بیان کرد و گفت: توجه و اهمیت دادن به موضوع نماز و اهتمام برای برپایی با شکوه این فریضه الهی باید در راس امور قرار بگیرد.

 

امام جمعه بابلکنار بابل تاکید کرد: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاها باید با شرکت در نماز جمعه پیام های این سنگر و جایگاه رفیع را به مردم منتقل کنند.

 

وی با تمجید از توجه و اهتمام مردم بابلکنار برای برپایی با شکوه عزاداری ماه محرم خاطرنشان کرد: یکی از با شکوه ترین اجتماعات ماه محرم در این منطقه به دلیل توجه و ارادت مردم منطقه با ساحت امام حسین(ع) برپا می شود و انتظار این است که این توجه ها به نمازجمعه هم معطوف شود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات