۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۳۱۱۵۳

انتقاد مدیر مصلی بیرجند از عدم تأمین اعتبار تکمیل این پروژه

خبرگزاری رسا ـ مدیر مصلی المهدی با بیان این که بدون کمک مسؤولان استانی تکمیل مصلی المهدی غیر ممکن خواهد بود، گفت: با وجود این که نزدیک به 10 سال از آغاز این پروژه می گذرد این پروژه تنها 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل و خدمت رسانی بهتر به نمازگزاران نیازمند 15 میلیارد تومان اعتبار دیگر است.
مصلي المهدي بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام علی محمدی، مدیر مصلی المهدی بیرجند، پیش از ظهر امروز در بازدید از این مصلی با حضور امام جمعه بیرجند با بیان این که مصلی المهدی بزرگترین مصلی شهرستان بیرجند است که می تواند نمازگزاران جمعه ار در خود اسکان دهد، گفت: بدون این مصلی اسکان نمازگزاران استان غیر ممکن بوده و برگزاری نماز جمعه با مشکل مواجه خواهد شد.

 

 

وی با بیان این که متاسفانه در سال های اخیر چنان که باید از سوی مسؤولان به تکمیل مصلی توجهی نشده است، گفت: با وجود این که نزدیک به 10 سال از آغاز این پروژه می گذرد این پروژه تنها 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل و خدمت رسانی بهتر به نمازگزاران نیازمند 15 میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

 

مدیر مصلی المهدی با بیان این که در سال جاری هیچ اعتباری برای احداث این پروژه اختصاص نیافته است، ادامه داد: اگر مردم و مسؤولان به تکمیل و انجام این پروژه کمک نکنند شهرستان بیرجند به عنوان مرکز استان دارای مکانی جامع برای اسکان نمازگزاران نخواهد بود.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان این که استانداری خراسان جنوبی برای سال جاری قول اختصاص 500 میلیون تومان و فرمانداری بیرجند قول اختصاص 200 میلیون تومان را داده است، تصریح کرد: تاکنون هیچ کدام از این دو نهاد به وعده های خود جامه عمل نپوشیده اند و این موضوع روند تکمیل مصلی را با چالش های جدی روبه رو کرده است.

 

وی با اشاره به این که شبستان این پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: ساخت مابقی قسمت‌های این پروژه  50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که اگر مسؤولان و نهاد های مرتبط به وعده های خود در خصوص تکمیل مصلی عمل کنند تا پایان سال جاری شاهد تکمیل پروژه مصلی خواهیم بود.

 

مدیر مصلی المهدی بیرجند با اشاره به این که تاکنون در زمینه احداث این پروژه شش میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: زیربنای این پروژه 10 هزار و 400 متر بوده و این پروژه در زمینی به مساحت 11 هکتار احداث شده است.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان این که تاکنون 200 میلیون تومان کمک های مردمی برای احداث و تکمیل این پروژه جمع آوری شده است، افزود: مردم خراسان جنوبی می توانند کمک های مردمی خود را برای احداث و تکمیل این پروژه به شماره حساب مصلی در بانک ملی واریز کنند.

 

وی با بیان این که در حاضر تنها تأمین کننده اعتبار مصلی ستاد نماز جمعه استان است، گفت: با توجه به کمبود بودجه و افزایش قیمت مصالح ساختمانی کمک های مردم در تسریع این پروژه نقش مهمی دارد و مردم باید بدانند تکمیل مصلی بزرگترین خدمت به اقامه نماز جمعه است و با تکمیل این مصلی چهره دینی و فرهنگی شهرستان بیرجند به عنوان مرکز استان دگرگون می شود./968/پ202/ب5

ارسال نظرات