۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۳۱۱۸۵
امام جمعه بجنورد:

توسعه موقوفات فرهنگی اولویت متولیان امر قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد با اشاره به کمبود سهم موقوفات فرهنگی و حوزه های علمیه در کشور گفت: باید توسعه موقوفات فرهنگی در اولویت فعالیت مسؤولان و متولیان امر باشد.
حجت الاسلام يعقوبي- افتتاح كتابخانه اسفيدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، عصر امروز در آیین افتتاح نخستین کتابخانه اسفیدان از توابع بجنورد که در محل کانون فرهنگی هنری شهدای اسفیدان واقع در مسجد جامع دایر شده است، با اشاره به نقش مساجد در ارتقای بعد معنوی جامعه، اظهار کرد: باید از ظرفیت عظیم مساجد در حوزه های مختلف استفاده بیشتری شود.

 

وی با اشاره به کارکردهای مختلف مساجد در دهه های گذشته بر احیا و تقویت این کارکردها با شکل و ساختار جدید تأکید کرد و افزود: باید در این راستا توجه به مساجد و آبادانی این اماکن مذهبی نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان شمالی تصریح کرد: باید ساخت، توسعه، تکمیل و تجهیز مساجد در کنار برنامه ریزی برای جذب اقشار مختلف مردم علی الخصوص جوانان در دستور کار متولیان قرار داشته باشد.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، توسعه و تجهیز مساجد و رونق دادن به این اماکن مقدس درواقع صندوق ذخیره ارزشمندی خواهد بود که همه مردم از سرمایه دنیوی و اخروی آن منتفع می شوند.

 

وی، اهتمام بیشتر به برپایی نماز جماعت اول وقت در مساجد و نیز توسعه وقف فرهنگی را از دیگر ملزومات ارتقای کارکرد مساجد دانست و افزود: سهم موقوفات فرهنگی و حوزه های علمیه در کشور اندک بوده و در این زمینه می بایست توسعه موقوفات فرهنگی در اولویت فعالیت مسؤولان و متولیان امر باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با قدردانی از راه اندازی کتابخانه در مساجد با عاملیت کانون های فرهنگی هنری مساجد، این اقدام را عملی سودمند ذکر کرد و گفت: باید همگرایی و هماهنگی کاملی بین امام جماعت مسجد، کانون های فرهنگی هنری و بسیج مساجد وجود داشته باشد تا نتیجه این همگرایی ارتقای نقش مساجد باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی همچنین بر تعامل و همفکری پیشکسوتان و جوانان فعال در مساجد نیز تأکید کرد و افزود: باید از تجربه و ظرفیت پیشکسوتان فعال در مساجد، برای رونق فکری و فرهنگی این اماکن مذهبی استفاده شود.

 

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی نیز در این آیین با ارائه گزارش مختصری از راه اندازی کتابخانه در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، اظهار کرد: برای راه اندازی کتابخانه در کانون فرهنگی هنری مسجد جامع اسفیدان حدود 60 میلیون ریال هزینه شده است.

 

وی اضافه کرد: این اعتبار برای تهیه هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف، میز و صندلی مطالعه و قفسه های کتاب هزینه شده است.

 

گفتنی است، کتابخانه کانون فرهنگی هنری شهدای اسفیدان از توابع بجنورد به عنوان نخستین کتابخانه اسفیدان همزمان با دومین روز از هفته کتاب و کتابخوانی در محل مسجد جامع افتتاح شد.

 

یادآور می شود؛ امسال هفته کتاب و کتابخوانی از بیست و چهارم آبان ماه و با رویکرد گرامیداشت و تجلیل از علامه فقید محمدحسین طباطبایی(قدس سره) در سراسر کشور آغاز شده و تا سی ام این ماه ادامه دارد./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات