۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۳۱۲۰۵
استاد حوزه علمیه اردبیل:

اسلام بهترین برنامه زندگی را برای بشریت ارائه داده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه های علمیه اردبیل، دین اسلام را ارائه دهنده بهترین برنامه زندگی بشریت دانست و گفت: تأمین نیازهای روانی و عاطفی بشریت در گرو تمسک به دین و معنویت نهفته است.
سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام ناصر نصیری، استاد حوزه علمیه اردبیل، عصر امروز در نشستی با عنوان دین و زندگی، در جمع طلاب حوزه های علمیه اردبیل، اظهار داشت: انسان مؤمن و با ایمان همواره با آرامش، اطمینان درونی و امید زندگی می‌کند و به خاطر رعایت اصول اخلاقی و انسانی و باور به مسائل دینی و معنوی از امراض روحی و روانی مصون است. چنین فردی به جهت داشتن توکل از اضطراب و نگرانی دور می ماند و در طوفان سختی‌ها و بلاها لرزان نمی شود.

 

وی با بیان این‌که تأمین نیازهای روانی و عاطفی در گرو معنویت و دین نهفته است، افزود: با تمسک به قرآن و سیره علمی و عملی ائمه معصومین(ع) می توان به آرامش، سلامت و سعادت دست یافت.

 

حجت الاسلام دین اسلام را ارائه دهنده بهترین برنامه زندگی برای بشریت عنوان کرد و بیان داشت: پروردگار عالم، تنها قدرت و پشتوانه ای است که همواره از همه منافع آدمی به طور دقیق آگاه و بر پشتیبانی از بنده تواناست.

 

استاد حوزه علمیه اردبیل، تصریح کرد: فردی که بر خداوند توکل و او را باور دارد و کارهای خود را به او واگذار می‌کند و به دیگران پشت می‌کند، هیچگاه مضطرب نخواهد شد و پیوسته در برابر او تسلیم و راضی خواهد بود و هرگز در دل خود تردید راه نمی دهد و در آرامش کامل به سر می برد.

 

وی اظهار داشت: انسان‌ها در هر حال به آرامش و سلامت روانی نیاز دارند و در سایه آرامش می توانند به رشد و کمال، اهداف عالی و سجایای اخلاقی برسند. دین و آموزه های دینی در کاهش اضطراب و نگرانی و ایجاد آرامش و امنیت نقش چشمگیری دارد.

 

حجت الاسلام نصیری، افزود: امروز با آن‌که بشر در سایه دانش و صنعت توانسته بر بسیاری از مشکلات زندگی خود چیره شود، ولی بیماری‌های روحی و ناراحتی های روانی به ‌ویژه استرس و نگرانی چنان گسترش یافته است که آن را بزرگ ترین بیماری قرن نامیده اند.

 

این استاد حوزه تأکید کرد: در عصر کنونی در بسیاری از جوامع انسانی دسترسی به ساحل اطمینان و آرامش، به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده است و تنها شاه‌راه دین، معنویت و ارتباط با خدا است که می تواند انسان ها را به آرامش واقعی و پایدار برساند.

 

حجت‌الاسلام نصیری با بیان این‌که پیروی از سبک زندگی اسلامی، برخورداری از فرهنگ و تمدن بزرگ انسانی را به همراه دارد، افزود: سبک زندگی عبارت است از مجموعه رفتارها و الگوهای کنش فردی و گروهی که معطوف به ابعاد هنجاری و معنایی زندگی اجتماعی باشد. با توجه به ویژگی انتخابگری که در سبک زندگی وجود دارد و می توان هر مجموعه منسجمی از الگوهای رفتاری برآمده از آموزه های دینی را که در چارچوب معین شده از طرف دین قرار داشته باشد، یک سبک زندگی دینی به شمار آورد.

 

استاد حوزه های علمیه اردبیل، با بیان اینکه دین اسلام بهترین شیوه زندگی را برای بشریت به ارمغان آورده است، گفت: اسلام کامل ترین و بهترین سبک زندگی را برای زندگی آرام و بهتر بشریت در نظر گرفته است و انسان ها در صورت استفاده سبک زندگی اسلامی قطعا مشکلی نخواهند داشت./937/پ202/ب3

ارسال نظرات