۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۲۳۱۲۴۶

اخبار کوتاه حوزه علمیه استان بوشهر

خبرگزاری رسا ـ برگزاری عزاداری دهه دوم ماه محرم در مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان، برگزاری مراسم دهه دوم محرم الحرام سیدالشهدا در مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان و برگزاری دومین جلسه گروه ورزش مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر از مهم ترین عناوین خبرهای حوزه استان بوشهر است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر به مناسبت دهه دوم محرم الحرام مراسم عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در  مسجد مدرسه علمیه چهارده معصوم برازجان برگزار شد.

 

حجت الاسلام سعید غلامی معاون تهذیب مدرسه در این مراسم به قیام امام حسین(ع) اشاره کرد، و گفت: امام حسین(ع) هدف از قیام بر علیه یزید زمان، احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده و البته هرکسی بخواهد درمسیر آن حضرت حرکت کند راهی جز تمسک به سیره امام حسین(ع) ندارد.

 

وی دو خصلت گذشتن از جان خویشتن و شوق به وصال حضرت حق تعالی داشتن را شروط همراهی با امام حسین(ع) در این راه خطیر عنوان کرد.

 

به گزارش رسا، این مراسم تا پایان دهه دوم محرم الحرام در محل مسجد مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان برگزار می شود.

 

برگزاری مراسم دهه دوم محرم الحرام سیدالشهدا در مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان

 

حجت الاسلام ابراهیم بحرانی مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر در دومین نشست هم اندیشی اساتید و معاونان این مدرسه ضمن خیر مقدم به اساتید ابراز امیدواری کرد خداوند توفیق دهد که بتوانیم در راستای انجام وظیفه و خدمت به طلاب فعالیت خود را نحو احسن انجام دهیم.

 

وی افزود: بخش عمده زحمات مدرسه بر دوش اساتید است که باید از آنان تشکر کرد گرچه زبان قاصر است.

 

در ابتدای این نشست مصوبات شورای آموزش قرائت شد و سپس اساتید پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح نموده و در پایان پس از نتیجه گیری، مصوبات جلسه به امضای اعضا رسید.

 

دومین جلسه گروه ورزش مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر برگزار شد

 

حجت الاسلام ابراهیم بحرانی مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر در دومین جلسه گروه ورزش این مدرسه ضمن تشکر از طلابی که برای نظم بیشتر در امر ورزش مدرسه تلاش می کنند ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در آینده بتوان امکانات ورزشی این مدرسه را توسعه داد تا طلاب بتوانند از این امکانات بیشتر استفاذه کنند.

 

بحرانی مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود(عج)  همچنین توجه بیشتر مسؤولان امر در عرصه ورزش را خواستار شد.

 

در این جلسه حامد جمالی یوسفی از طلاب عضو گروه ورزش خواستار تدوین ضوابط انظباطی و اخلاقی در خصوص امر ورزش مدرسه شد.

 

همچنین اعضای گروه ورزش طرح اجرای ورزش صبحگاهی در مدرسه را پیشنهاد دادند.

 

برگزاری نخستین جلسه کار گروه پژوهش مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) دیر

 

نخستین نشست کار گروه پژوهش مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر برگزار شد.

 

حجت الاسلام ابراهیم بحرانی مدیر این مدرسه در خصوص اهمیت پژوهش در حوزه گفت: تحقیق امری ضروری بوده که باید در حوزه های علمیه به آن بهای بیشتری داده شود و بحمدلله اخیرا فعالیت های خوبی در این خصوص انجام شده است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) دیر فرصت جشنواره علامه حلی را فرصتی مغتنم برای ترغیب طلاب جوان در ارائه مقالات دانست، و افزود: باید تلاش شود همه طلاب با همکاری اساتید در این جشنواره شرکت کنند.

 

برگزاری سومین جلسه پژوهش درمدرسه علمیه 14معصوم برازجان

 

باحضور معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر حجت الاسلام حسین فقیه، طلاب و معاونان آموزش و پژوهش مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان سومین جلسه پژوهش در مسجد این مدرسه برگزار شد.

 

حجت الاسلام سعید غلامی مسئول روابط عمومی این مدرسه علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزایر رسا در بوشهر با بیان این خبر افزود: بیان شیوه های پژوهش، کتابهای مورد نیاز در امر پژوهش و پاسخگویی به سوالات مختلف طلاب درخصوص امر پژوهش از جمله برنامه  های اجرا شده دراین دوره کوتاه مدت بود.

 

بازدید از کتابخانه مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان از دیگر برنامه حجت الاسلام فقیه در این دیدار بود./833/پ203/ب4

ارسال نظرات