۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۲۳۱۲۵۶
کارشناس مسائل سیاسی:

بیداری اسلامی جهانی است

خبرگزاری رساـ کارشناس مسائل سیاسی بیداری اسلامی را فراگیر و جهانی دانست وگفت: بیداری اسلامی فقط به کشورهای اسلامی تعلق ندارد.
محمد حسن قديري

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی، شامگاه یکشنبه در مراسم یاد بود بزرگداشت شهادت ادواردو آنیلی در بیت العباس کاشان گفت: امروز ملت های غیر مسلمان در اروپا و غرب در باره اسلام نیاز به روشنگری دارند.

وی با اشاره به این که خیلی ها می گویند مسلمان شدن ادواردو آنیلی نشانه حقانیت اسلام است که اسلام دین حق است گفت: مسلمان شدن ادواردو آنیلی آن هم چهار سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نشانه حق طلبی او است.

وی همچنین با اشاره به چگونگی مسلمان شدن لوکا کائتانی لواتلی دوست نزدیک ادواردو آنیلی گفت: ادواردو به من گفت برای مسلمان شدن دوستش لوکا کائتانی لواتلی خیلی با او صحبت کرده و تلاش کرده اما با وجود این که توحید و اصول دین اسلام را قبول کرده اما حاضر به مسلمان شدن نیست لذا حدس زدم تبلیغات منفی غرب در باره حجاب و محدودیت زن روی او تأثیرگذار شده به همین علت فلسفه حجاب را که برایش تعریف کردم مسلمان شد.

به گفته وی این کارشناس مسائل سیاسی، ما می توانیم اسلام را به جهان معرفی کنیم فقط کافی است طرف مقابل خود را به تفکر وا داشته و عقل او را به کار بیاندازیم.

قدیری ابیانه گفت: وارد شدن مسائل غیر عُقلایی در مسیحیت باعث شده بگویند عقل دشمن انسان است در حالی که دین اسلام انسان را به تعقّل و تفکر فراخوانده است و بر همین اساس است که یک ساعت تفکر بهتر از صد سال عبادت است.

وی با اشاره به راه انداختن موج اسلام هراسی در غرب توسط دشمنان اسلام گفت: دشمنان اسلام متوجه شده اند مردم اگر فکر کنند و تعقّل کنند و قرآن را حتی برای یکبار بخوانند مسلمان خواهند شد لذا برای جلوگیری از موج اسلام خواهی، موج اسلام هراسی به راه انداخته اند.

قدیری ابیانه یاد آورشد: زمانی که تصمیم گرفته شد 25 هزار قرآن بین خانواده های آلمانی توزیع شود بلافاصله از توزیع آن در کشوری که مدعی آزادی است جلوگیری می شود.

به گفته وی بیداری اسلامی امروزه علیرغم تمامی فرازها و فرودهایی که در برخی از کشورهای اسلامی از جمله مصر و یمن و بحرین با وجود این بارها سرکوب شده اما ادامه داشته است روبه توسعه و گسترش است.

این فعال سیاسی یاد آورشد: دشمنان اسلام برای جلوگیری از موج اسلام خواهی و بیداری اسلامی در جهان داعش را به وجود آوردند اما این اقدام آنها نیز بر علیه خود آنها شده است و داعش اعلام کرده افرادی که به حج می روند وخانه خدا را که از سنگ است می پرستند بت پرست هستند و باید کعبه خراب شود.

قدیری ابیانه با تأکید بر این که افق بیداری اسلامی روشن است یاد آورشد: سازمان پنتاگون و کسینجر اخیرا اعلام کرده اند اسرائیل تا سال 2025 حدود 10 سال آینده مضمحل خواهد شد و بیش از 30 درصد جمعیت یهودی اسرائیل از این کشور به کشورهای خود مهاجرت خواهند کرد.

به گفته وی، گذر تاریخی که امام خمینی(ره) از آن نام برده است همین دوره 10 ساله آینده است که من معتقدم از این مدت نیز می تواند کمتر باشد و کسی که شعار از نیل تا فرات را داشت امروز به دور خود گنبد آهنین کشیده است.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با تأکید بر سرمایه گذاری در بحث بیداری اسلامی گفت: ما در بیداری اسلامی باید به سرزمین ها و ملت های غیر مسلمان متمرکز باشیم چرا که آنها همیشه بر تفکری که دارند پایبند نخواهند و آنها هم می توانند تغییر کنند.

قدیری ابیانه گفت: شهرستان کاشان باتعدد حوزه های علمیه قدیمی و با سابقه و تعدد هیئات مذهبی پتاسیل بزرگی است تا بخشی از تبلیغات خود را در حوزه بیداری اسلامی با استفاده از ابزارهای در دسترس که اثر گذار و هم از اینکه یک نفر مسلمان شود لذت بخش است را باید جهانی کند./1307/

ارسال نظرات