۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۲۳۱۲۵۷
حجت الاسلام پناهیان:

شهدای کربلا کشته راه ولایت هستند

خبرگزاری رسا - حجت الاسلام پناهیان گفت: شهدای کربلا برای یاری رساندن به امام حسین(ع) به میدان نبرد رفتند و شهدای کربلا شهدای راه ولایت بودند.
حجت الاسلام عليرضا پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، در نشست هم اندیشی بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه های تهران که یکشنبه 25 آبان ماه در محل لانه جاسوسی سابق برگزار شد، گفت: اگر در انجام فعالیت های، فرهنگی، هنری، سیاسی نیت خالص باشد بسیاری از مشکلات جبران می شود.

 

وی ادامه داد: اگر شخص نیت خالصانه نداشته باشد، علی رغم دقت فراوان در انجام کارها اشتباهات فراوانی از او سر می زند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به انگیزه مخلصانه  فرد مومن گفت: گاهی مواقع انگیزه ها دچار ضعف و سستی می شوند، باید آن ها را بهبود و تقویت کنیم و انگیزه سالم باید برای فعالیت دینی و تقرب به خدای متعال باشد.

 

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه ما در برابر مردم مظلوم مسوول هستیم، ادامه داد: ما در مقابل تاریخ، امام زمان(ع) و مقدمات ظهور ایشان مسؤول هستیم و باید این مسؤولیت را در خود احساس کنیم و از سر فراغت و شکم سیری به فعالیت های فرهنگی اجتماعی نپردازیم.

 

وی ادامه داد: فعالیت فرهنگی باید به گونه ای باشد که شخص انگیزه قوی داشته و دلسوزی برای دیگران غریزه انسان مومن باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: هنگامی که شخص به احساس ضعف و مشکل روحی مبتلا شد، باید سعی کند انگیزه خود را تقویت و بازسازی کند، اگر مخلصانه قدم برداریم خدا راه را برای ما هموار می کند.

 

حجت الاسلام پناهیان با بیان مشکلاتی که بر سر راه انسان قرار می گیرد، خاطر نشان کرد: گاهی موانع به دلیل عدم اخلاص نیست، همان طور که رسول اکرم(ص) در ترویج اسلام با مشکلاتی رو به رو بودند، افراد نیز در تمامی مسیر فعالیت های خود مورد امتحان الهی قرار می گیرند تا درجه اخلاص آنها سنجیده شود.

 

وی با اشاره به نقش معرفت در رسیدن به اهداف گفت: برای رسیدن به اهداف اگر انسان آگاهی و بصیرت نداشته باشد، راهی به جایی نخواهد داشت، مومن باید با عینک الهی به مسایل نگاه کند تا خدا مشکلات را از سر راه او بردارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بسیاری افراد برای رسیدن به هدف راه صحیح را تشخیص نمی دهند، چرا که با دین آشنایی ندارند، برخی ذهنیت صحیحی از دین ندارند و دین را با عقلانیت دو موضوع جداگانه می داند، حتی برخی نتیجه قیام امام حسین (ع) را غیر عقلانی می دانند.

 

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه کسی که کار فرهنگی انجام می دهد باید هدف و راه خود را بشناسد، افزود: امام زمان (عج) با دست گذاشتن بر سر مردم عقل آنها را افزایش می دهند، برخی افراد متدین را به رفتار غیر عاقلانه نسبت می دهند در صورتی که دین راه شناخت را به مردم نشان می دهد و ارزش های دینی مثل حجاب یک رفتار عاقلانه است.

 

وی با بیان اهمیت داشتن مهارت برای انجام فعالیت های فرهنگی گفت: برای انجام فعالیت فرهنگی کردن تخصص لازم است، از این رو شخصی که کار فرهنگی انجام می دهد برای اینکه طرحی نو به وجود آورد باید با هنرهای مختلف خط، شعر، تدوین، فیلم نامه نویسی آشنا باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از برخی سریال های تلویزیون که در آنها با نشان دادن برزخ مردم را از مرگ می ترسانند، گفت: از نگاه روانشناسی افراد با دیدن این فیلم ها در کوتاه مدت دچار ترس و در بلند مدت دچار فراموشی نسبت به آن موضوع می شوند./818/پ202/ب4

ارسال نظرات