۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۳۱۲۹۷
رییس مرکز قرآنی اوقاف:

قرآن نقش مهم در زندگی سعادتمند بشری دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: قرآن نقش مهم و اساسی در زندگی سعادتمند بشریت دارد، از این رو جایگاه رفیع و آموزنده آیات قرآنی بایستی در تمام شئون زندگی مردم ساری و جاری باشد.
قرآن کريم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نهمین جلسه هم اندیشی اصحاب قرآنی استان آذربایجان شرقی امروز با هدف برنامه ریزی و فراهم کردن مقدمات میزبانی مسابقات کشوری قرآن کریم با حضور رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، مدیرکل و معاونان اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی و جمعی از اساتید و مدیران مؤسسات قرآنی در تبریز برگزار شد.


ولی یاراحمدی، رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنانی با ابراز خرسندی از آمادگی آذربایجان شرقی برای میزبانی مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم، خواستار برگزاری هرچه با شکوه‌تر این مسابقات در شهر اولین ها شد و اظهار داشت: عزم مسؤولان استان برای برگزاری این گردهمایی بزرگ قرآنی کشور قابل توجه و ارزشمند است.


وی هدف از برگزاری مسابقات قرآن کریم را ایجاد موج قرآنی در سراسر کشور اعلام کرد و افزود: بایستی حق قرآن را در مقابل سایر برنامه های ملی بگیریم، متأسفانه به آن میزبان که سایر عرصه‌های فرهنگی، ورزشی و هنری مورد توجه دست‌اندرکاران امر قرار می‌گیرد، علوم و معارف قرآنی مهجور مانده است.


رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که بزرگترین عامل موفقیت کشور در سایه توجه به این کتاب آسمانی است، تصریح کرد: قرآن نقش مهم و اساسی در زندگی سعادتمند بشریت دارد، از این رو جایگاه رفیع و آموزنده آیات قرآنی بایستی در تمام شئون زندگی مردم ساری و جاری باشد.


وی با تشریح اصول و موارد مهم برای برگزاری مطلوب و کیفی مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز ادامه داد: باید طوری برنامه ریزی کرد که برگزاری مسابقات قرآن باعث ایجاد تحول معنوی و قرآنی در منطقه شده و به پایداری و ماندگاری فعالیت‌های قرآنی ختم شود.


همچنین مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تأکید بر همکاری و تعامل تمامی نهادهای استانی در جهت برگزاری هر چه بهتر این مسابقات خاطرنشان کرد: به منظور برگزاری با شکوه این گردهمایی بزرگ قرآنی، مردم و مسؤولان باید با حفظ اتحاد، هم‎افزایی و تعامل مطلوبی داشته باشند.


گفتنی است، در این جلسه حاضران به ارائه نقطه نظرات خود در ارتباط با مسائل قرآنی استان پرداختند و بر همکاری و مساعدت مؤسسات قرآنی در برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم تأکید کردند./935/پ202/ب3

ارسال نظرات