۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۳۱۳۰۳
استاد حوزه و دانشگاه:

رسانه مهم ترین ابزار سلطه یهود بر جهان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دشمن امروزه با رسانه های مختلف به دنبال سلطه بر جهان است، گفت: هالیوود به عنوان یک رسانه قدرتمند به مهمترین رسانه یهود، برای گسترش جریان برهنگی فرهنگی و بی دینی در میان امت های جهان تبدیل شده است.
رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد مختاری، استاد حوزه و دانشگاه، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اعضای رسانه خراسان جنوبی با بیان این که امروزه رسانه به یک وسیله قدرتمند در دست مستکبران برای احاطه فرهنگ جهانی تبدیل شده است، گفت: باید رسانه های داخلی با ضد فرهنگ هایی که رسانه های یهودی در جامعه منتشر کرده مقابله کنند و جذابیت های سبک زندگی دینی و اسلامی را در سطح جامعه برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین کنند.

 

وی با اشاره به این که باید جوانان معتقد و شیعه در رسانه های مختلف عصاره دین را از زبان رهبر معظم انقلاب گرفته و در بطن جامعه جاری کنند، افزود: متاسفانه آن چنان که رسانه های غربی و یهودی ضد ارزش ها را در میان جوانان ما ترویج می کنند رسانه های داخلی و اسلامی نتوانسته اند در مقابل، در زمینه نشر معارف دینی عملکرد موفقی داشته باشند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان های هنری باید در تربیت جوانانی که به فناورهای فرهنگی نظیر انیمیشن مسلط هستند تلاش بیشتری کرده و این جوانان متعهد را در زمینه ساخت محصولات فرهنگی با موضوعات مرتبط با دین یاری دهند.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به این که متأسفانه توانمندی های رسانه ای کشور تنها در بخش تبلیغات و پیام های بازرگانی هزینه می شود، تصریح کرد: جای تأسف است که کارگردانی که قادر به ساخت یک انیمیشن بسیار زیبا برای ساخت یک پفک یا سایر محصولات خوردنی است از این استعداد خود در زمینه تربیت اسلامی کودک و نشر معارف دین استفاده نکند.

 

وی با بیان این که بیشتر فعالان فرهنگی و افراد فعال در بخش رسانه از کمبود اعتبار گلایه مند هستند، گفت: به جای این که پول کشور را صرف واردات کالاهای تجملی و لوکس می کنیم بهتر است این ارز را در زمینه تولید محصولات فرهنگی هزینه کنیم که نتیجه ای به مراتب بهتر و بلندمدت تر از واردات کالاهای لوکس دارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به اشاره به این که مهمترین رسالت رسانه ها حرکت در مسیر رهنمودهای ولی فقیه است، اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که بعضی از رسانه ها در سطح کشور بر خلاف ارزش های نظام و ولایت فقیه حرکت کرده و ضمن توهین به ارکان نظام آب به آسیاب دشمن ریخته و قصد دارند پایه ها و ستون های نظام را تضعیف کنند.

 

حجت الاسلام مختاری حرکت در مسیری غیر از مسیر ولایت را بزرگترین خیانت به اسلام عنوان کرد، اضافه کرد: رسانه های مختلف باید دست از توصیف و خبر رسانی صرف برداشته و به نحوی در جامعه عمل کنند که بتوانند زمینه تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و زمینه حل مشکلات مردم را فراهم کنند.

 

وی با اشاره به این که در حال حاضر در مبحث رسانه در سطح کشور قانون جامعی وجود ندارد، گفت: نهادهای فرهنگی و مجلس باید در زمینه قانون گذاری برای رسانه و تهیه منشور برای رسانه های اسلامی به صورت گسترده در سطح کشور اقدام کنند./968/پ202/ب5 

ارسال نظرات