۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۳۱۳۴۸

برگزاری همایش فرهنگی حضرت عباس در اصفهان

خبرگزاری رسا ـ نماینده حرم حضرت ابوالفضل(ع) گفت: همایش فرهنگی عتبه حضرت ابوالفضل العباس از امروز در شهر اصفهان آغاز شد و تا دوم آذر ماه به فعالیت خود ادامه می دهد.
ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، ریاض عسگری نماینده حرم حضرت ابوالفضل(ع) امروز در جمع اصحاب رسانه به برگزاری هفته فرهنگی عتبه حضرت ابوالفضل(ع) در اصفهان اشاره کرد و گفت: این رویداد فرهنگی از امروز در شهر اصفهان آغاز شد و تا دوم آذر ماه به فعالیت خود ادامه می دهد.

 

وی به ارائه 10 هزار پرچم کپی شده از پرچم اصلی حرم حضرت عباس به مردم اصفهان اشاره کرد و افزود: از دیگر برنامه‌های اجرایی در این هفته، افراشته شدن پرچم گنبد علمدار کربلا در سطح شهر اصفهان است.

 

عسگری در ادامه برافراشته شدن این پرچم را در پایتخت فرهنگی جهان اسلام از شایشتگی های این شهر برشمرد و ابراز داشت: اصفهان به عنوان سومین شهر در کشور است که هفته فرهنگی عتبه حضرت ابوالفضل(ع) در آن اجرا می‌شود.

 

نماینده حرم حضرت ابوالفضل(ع) اجرای این برنامه فرهنگی را برای نخستین بار در سال 1391 و در شهر اهواز دانست و گفت: از دیگر شهرهایی که سال گذشته موفق به برگزاری این همایش شد شهر زنجان بود.

 

وی در ادامه برگزاری هفته فرهنگی عتبه حضرت ابوالفضل(ع) را جهانی قلمداد کرد و گفت: در این هفته پرچم حرم حضرت ابوالفضل(ع) به شهردار اصفهان اهدا می‌شود و در روز 30 آبان ماه جاری در کنار پل خواجوی اصفهان برافراشته می‌شود.

 

عسگری از دیگر برنامه هایی که قبل از برافراشته شدن پرچم انجام می شود را  توزیع عطر و رایحه پرچم حرم حضرت عباس(ع) در سرای سالمندان، بیمارستان‌ها و هیأت‌های اصفهان دانست و گفت: قرار است در راستای برگزاری این برنامه، گروهی در قالب 30 نفر از خادمان حرم حضرت عباس(ع) وارد اصفهان شوند.

 

در ادامه این نشست مهدی بقایی مدیرعامل سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان برگزاری این هفته فرهنگی در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را از اهمیت بسیار بالایی برشمرد و گفت: برگزاری این برنامه فرهنگی اقدامی بی‌بدیل و بی‌نظیر در حوزه فرهنگ است.

 

وی در ادامه برگزاری این هفته در اصفهان را افتخاری برای پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی دانست و ابراز داشت: این اقدام از موارد تعظیم شعائر اهل بیت(ع) است.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان در پایان گفت: برگزاری هفته فرهنگی عتبه حضرت ابوالفضل(ع) گسترش و نشر تفکرات اهل بیت را برای مردم اصفهان در پی دارد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات