۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۲۳۱۳۷۹
امام جمعه موقت رشت:

احیای فریضه امر به معروف سلامت جامعه اسلامی را تضمین می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی از منکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را تضمین می کند، گفت: توجه به این فریضه مهم دینی از بسیاری از ناهنجاری‌ها و انحراف‌های اجتماعی می‌کاهد و جامعه را به سوی سعادت و تعالی هدایت می‌کند.
امام جمعه موقت رشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام غلامرضا شفیع زاده، امام جمعه موقت رشت شب گذشته در جلسه امر به معروف و  نهی از منکر  استان با بیان این که این فریضه از فرایض دین مبین اسلام است، اظهارداشت: احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر  نه تنها موجب احیای دیگر فریضه های الهی می شود بلکه سلامت فرد و جامعه هم در گروه انجام  این دو فریضه الهی دانسته شده است.

 

وی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر یک واجب شرعی است، افزود: با اجرای این فریضه الهی به تنهایی می توان بخش عمده ای از مشکلات فرهنگی کشور را رفع کرد.

 

حجت الاسلام شفیع زاده با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر معجزه اسلام است، اظهارداشت: این دو فریضه کارکردهای وسیع و گسترده ای در جامعه دارد.

 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر  گیلان بر ضرورت معرفت افزایی بیشتر نسبت به فریضه الهی امر به معروف در جامعه تاکید کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر پیام ارزشمند قیام عاشوراست که جامعه با این دو فریضه الهی جایگاهی بس ارزشمند و والا خواهد یافت.

 

وی در ادامه با اشاره به این که گسترش فرامین الهی در جامعه زمینه سلامتی جامعه را فراهم می‌ کند، افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید بیش از پیش گسترش و فراگیر شود.

 

حجت الاسلام شفیع زاده با مهم ارزیابی‎کردن مسأله امر به معروف و نهی از منکر در اسلام گفت: در جامعه اسلامی، مسلمانان موظف هستند در برابر یک حرکت ناهنجار اجتماعی از دیدگاه ارزش‌های اسلامی، به نام منکر، حساس باشند و تکلیف خود را در این زمینه انجام دهند.

 

وی، امر به معروف و نهی از منکر را ضروری در اسلام دانست و با بیان این خداوند در قرآن کریم، بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته است، گفت: اگر به دنبال نهادینه‌کردن ارزش‎های اسلامی در‌ جامعه هستیم باید این فریضه مهم اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه موقت رشت با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی از منکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را تضمین می کند، گفت: توجه به این فریضه مهم دینی از بسیاری از ناهنجاری‌ها و انحراف‌های اجتماعی می‌کاهد و جامعه را به سوی سعادت و تعالی هدایت می‌کند.

 

وی، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را شیرین ترین، ماندگارترین و مؤثرترین نوع تعامل اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: عاملان و دست اندرکاران امر به معروف و نهی از منکر قبل از انجام وظیفه خود، باید مهربانی خود را به گیرندگان پیام نشان دهند و این مهم نقطه حساس این کار است.

 

حجت الاسلام شفیع زاده با بیان این که ائمه معصومان‌(ع) در ادای این رسالت الهی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و حتی فراتر از محدوده رسالت خویش بر این کار اصرار ورزیدند، خاطرنشان کرد: تلاش و اصرار آنان به سبب اهمیت این فریضه الهی بود.

 

امام جمعه موقت رشت با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر، از نظر عقل و شرع مقدس، از مهم ترین واجب ها، بلکه اساس شریعت حیات بخش اسلام و از برترین عبادت ها است، خاطرنشان کرد: این واجب دینی که همه انبیای الهی را برای آن فرستاده اند؛ هنگامی که مندرس شود و از میان خلق برخیزد، همه شعائر شرع مقدس، باطل می شود./1318/پ202/ب1
 

ارسال نظرات