۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۳۱۴۷۵

فعالیت‌های بوستان قرآنی تبریز گسترش می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ شهردار منطقه 7 تبریز گفت: بوستان قرآن از همان ابتدای تأسیس به عنوان مرکز آموزش شمال غرب کشور محسوب می شود و تنها مرکز آموزش تخصصی قرآن با نمای ساختمانی اسلامی به سبک مدرن است.
بوستان قرآني تبريز بوستان قرآني تبريز


حسن گنجی، شهردار منطقه 7 تبریز امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار رسا در تبریز اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در اولویت برنامه‌های این منطقه قرار دارد، چنانکه در تلاش هستیم تا فعالیت های بوستان قرآن را از حالت منطقه ای به استانی و کشوری بدل کنیم.


وی خاطرنشان کرد: بوستان قرآن از همان ابتدای تأسیس به عنوان مرکز آموزش شمال غرب کشور محسوب می شود و تنها مرکز آموزش تخصصی قرآن با نمای ساختمانی اسلامی به سبک مدرن می باشد که با افزایش و توسعه فعالیت های آن به مرکز آموزشی قرآن کشور  تبدیل می شود.


شهردار منطقه 7 تبریز ادامه داد: عمده فعالیت های بوستان قرآن محدود به آموزش و تعلیم بود، اما در یک سال اخیر سیاست کاری منطقه، توسعه و ارتقای عملکرد این مرکز فرهنگی قرآنی است، به طوری که برگزاری 102 کلاس آموزشی در قالب 1500 نفر قرآن آموز با 30 نخبه قرآنی به عنوان مربی، گواه این امر می باشد.


وی در تشریح برنامه های آتی بوستان قرآن تبریز تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام یافته از جمله ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش و همچنین توسعه و افزایش ظرفیت های این مرکز می توان بوستان قرآن را از حالت بومی در آورده و کشوری کرد، در این راستا از حضور فعال تمامی فعالان و نخبگان قرآنی استان استقبال می کنیم.


گنجی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از معضلات منطقه 7 شهرداری را گرفتاری برخی خانواده‌ها با آثار سوء مواد مخدر دانست و اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با ارتقای کیفی و کمی آموزش در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی از جمله آگاهی دادن جوانان نسبت به دوری از دام اعتیاد آنها را یاری دهیم.


وی با اشاره به برگزاری جلسات و دوره‌های آموزشی متعدد در فرهنگسرای کوثر شهرداری منطقه 7 تبریز واقع در کوی لاله جنب آپارتمان های لاله گفت: در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی و آشنایی هرچه بیشتر کودکان با اهداف قیام امام حسین(ع) و همچنین ترویج فرهنگ شهرنشینی اقدام به تهیه و توزیع بسته های فرهنگی به " یا حسین مظلوم " در مهدهای کودک منطقه کرده ایم.


گنجی نقش آموزش فرهنگی را بسیار مهم دانست و افزود: آموزش و ترویج فرهنگ اسلامی از ابتدای کودکی تاثیر مهمی در سلامت افراد و جامعه دارد که در این راستا باید در مهد کودک ها آموزش فرهنگ اسلامی در اولیت قرار گیرد، که در این راستا به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، فرهنگسرای کوثر شهرداری منطقه 7 مجلس عزاداری و نمایشگاه عکس برپا کرده است.


وی در ادامه با اشاره به برنامه های هفته بسیج، یادآور شد: فرهنگسرای کوثر شهرداری منطقه 7 تبریز با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اقدام به بررسی بیماری های مختلف با حضور متخصصان و پزشکان می کند، این برنامه شامل سخنرانی در مورد بیماری های داخلی و دیابت، پوست و مو، بیماری های خون(هپاتیت و ایدز) ، بهداشت دهان و دندان، اورتوپدی و کلیه و مجاری اداری است.


شهردار منطقه 7 تبریز در ادامه با اشاره به پروژه های عمرانی افزود: با توجه به وضعیت نامطلوب آسفالت جاده آذرشهر - تبریز که طی چندین سال در اثر شرایط جوی و استفاده مکرر دچار فرسودگی شده و همچنین تأکید شهردار تبریز مبنی بر زیبا سازی ورودی های شهر در تلاش هستیم از محور ورودی سردرود تا  ابتدای اتوبان شهید کسایی نسبت به آسفالت اساسی باند تند رو این جاده اقدام کنیم.


وی همچنین از شروع عملیات عمرانی فاز دوم پارک مهر ولایت خبر داد و افزود: با کلنگ زنی از فاز دوم پارک مهر ولایت که همزمان با حضور معاون رییس جمهور در منطقه 7  انجام گرفت عملیات عمرانی این پارک نیز آغاز شده است. این پارک به مساحت 7 هکتار است که شامل امکانات ویژه ای از قبیل زمین های ورزشی، ساختمان بحران، ساختمان های خدماتی و سکوهای اسکان موقت خواهد بود./935/د101/ب3

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
قنبری
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
از هر جهت خوبه فقط فقط هر وقت میایی برای پرداخت پول کارت خوان خراب هست الان نزدیک به دو یا سه سال این کارت خوان درست نش ه
0
0
هانیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
چی بگم هم چی عالی
0
1