۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۳۱۴۸۰
امام جمعه بابل:

فرهنگ کتاب خوانی در اصلاح و کمال بخشی جامعه اثرگذار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل بر ضرورت آموزش و تبیین موضوع مطالعه تاکید کرد و گفت: فرهنگ کتاب خوانی در اصلاح و کمال بخشی جامعه می تواند اثرگذار باشد و به همین دلیل این موضوع را باید بسیار جدی گرفت.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با اظهار تأسف از کم توجهی جامعه به میزان کتابخوانی و بهره گیری از کتاب گفت: متأسفانه به رغم تأکیداتی که قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) بر مطلعه و اهمیت کتاب دارد، شاهد کم توجهی جامعه به کتاب و کتابخوانی هستیم.

 

وی با بیان این که فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در جامعه ما غریب است، افزود: متأسفانه از کتابخانه ها در فصل تحصیل از سوی دانش آموزان و دانشجویان در جهت بهره گیری از سالن مطالعه برای امور درسی مورد توجه قرار می گیرد.

 

مسؤول کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی آیت الله روحانی(ره) بابل اذعان داشت: بسیاری از کتابخانه های کشور با مشکلات مالی و هزینه ای روبه رو هستند که این هزینه ها شامل خرید جدیدترین کتاب ها، تأمین هزینه نگهداری ساختمان مانند تأمین تجهیزات شامل سرمایشی و گرمایشی می شود.

 

وی  هزینه های نگهداری کتابخانه ها را بالا بیان کرد و گفت: هزینه هایی گزافی در ساخت کتابخانه ها و تجهیز و نگهداری آنها صورت می گیرد اما پژوهشگران از این منابع ارزشمند بهره های لازم را نمی برند.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل با اظهار نگرانی از تعطیل شدن کتابفروشی ها، تصریح کرد: متأسفانه علیرغم رشد بی رویه برخی مراکز غیر فرهنگی در کشور، شاهد تعطیلی هر روزه کتابخانه ها هستیم.

 

حجت الاسلام روحانی با طرح پرسشی با این عنوان که امروز ما چقدر با کتاب و کتاب خوانی محشور هستیم، خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد که افراد در جامعه ما کمتر به سراغ مطالعه می روند و اغلب مطالعه ها براساس نیاز تحصیلی و موارد خاص شکل می گیرد.

 

وی با بیان این که در کشورهای پیشرفته مردم از کمترین لحظات برای مطالعه بهره  می برند، گفت: بسیاری از کشورهای پیشرفته اوقات بسیا بالایی از لحظات عمرشان را به مسأله کتاب و کتاب خوانی اختصاص می دهند که حتی اوقاتی مانند صف اتوبوس و درون مترو را شامل می شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با بیان این که فرهنگ از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود بر ضرورت آموزش و تبیین موضوع مطالعه تاکید کرد و افزود: فرهنگ کتاب خوانی در اصلاح و کمال بخشی جامعه می تواند اثرگذار باشد و به همین دلیل این موضوع را باید بسیار جدی گرفت.

 

وی به روش های نشان دادن اهمیت و تبیین فرهنگ کتاب دوستی در جامعه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: شایسته است در هدیه هایی که به همدیگر می دهیم کتاب جزو یکی از این هدایای ارزشمند باشد.

 

امام جمعه بابل با تأکید بر این که کتاب باید از به عنوان کالایی اساسی در سبد خانواده ها نهادینه شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ کتابخوانی باید از همان دوران کودکی به عنوان یک اصل مهم در خانواده ها نهادینه شود./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات