۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۲۳۱۵۰۰
نماینده مردم مبارکه:

موقوفات نقش بسزایی در رفع نیازهای جامعه دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ترویج سنت حسنه وقف گفت: موقوفات نقش بسزایی در رفع نیازهای جامعه دارند.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، علی ایرانپور، نماینده شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه بررسی مشکلات امامزادگان، بقاع متبرکه و موقوفات شهرستان مبارکه با اشاره به اهمیت سنت حسنه وقف اظهار داشت: موقوفات نقش بسزایی در رفع نیازهای جامعه دارند، از این رو امید است با آسیب شناسی و ارائه راه حل برای رفع مشکلات آنان، تمهیدات لازم در زمینه توسعه و پیشرفت این سنت حسنه مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان این‌که خدمات اوقاف در بقاع متبرکه کم‌نظیر است، گفت: حفظ موقوفات و اجرای صحیح نیات واقفان نیاز به تلاش و همت مضاعف دارد.

همچنین حجت الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: باید با تلاش در جهت اجرایی کردن نیات واقفان و بیان آثار این امر خداپسندانه، مردم را بیش از پیش به وقف، انفاق و صدقه دادن تشویق کنیم، چراکه تنها وقف به عنوان صدقه جاریه در دنیا و آخرت برای افراد باقی می‌ماند.

وی به ضرورت توجه همگانی به اهمیت ترویج سنت حسنه وقف در جامعه اشاره کرد و افزود: اطلاع‌رسانی به مردم و مسؤولان در زمینه ارزش، جایگاه و اهمیت موقوفات در سطح جامعه اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی، باید گفت که بقاع متبرکه موجود در سطح شهرستان مبارکه بهترین مکان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی هستند.

وی با اشاره به ضرورت تعامل شهرداری‌ها نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اداره اوقاف بیان داشت: شهرداری‌ها باید به صورت ویژه در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی با اداره اوقاف همکاری کنند.

مبشری، رییس اداره اوقاف مبارکه نیز گفت: شهرستان مبارکه از نظر تعداد امامزاده و فعالیت‌های مذهبی در رده بالایی قرار دارد که در حال حاضر بیش از 23 امامزاده، آرامگاه، زیارتگاه و قدمگاه در شهرستان مبارکه وجود دارد و در مناسبت‌های مختلف پذیرای اقشار مردم است.

وی ادامه داد: امامزاده عزالدین محمد مبارکه، شاه سلیمان دیزیچه، حلیمه خاتون کرکوند، سید محمد دیزیچه، کوشکیچه و امامزاده شعبان اراضی مهم‌ترین امامزادگان این شهرستان هستند./939/پ202/ب3

ارسال نظرات