۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۲۳۱۵۸۱
در راستای تبیین خطبه‌های حضرت زینب و سجاد؛

همایش منشور عزت در خوی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خوی گفت: همایش بزرگ منشور عزت اول صفر و در راستای تبیین خطبه های حضرت زینب و سجاد(ع) برگزار می شود.
حضرت زينب

حجت الاسلام مقصود محمودی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: همایش بزرگ منشور عزت اول صفر در بقعه شیخ نوایی خوی برگزار می شود.

 

وی گفت: همایش منشور عزت در راستای تبیین خطبه های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) با حضو هیأت امنای مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه، مسؤولان استانی، شهرستانی و عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) برگزار می شود.

 

حجت الاسلام محمودی با اشاره به سخنرانی حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در این همایش افزود: حاج ولی الله کلامی زنجانی از شاعران نامی کشورمان نیز در این مراسم حضور خواهد داشت.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خوی در ادامه با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم گفت: این دوره از مسابقات در رشته های حفظ، ترتیل، قرائت و اذان از امروز به مدت سه روز در بقعه شیخ نوایی خوی برگزار می شود.

 

وی اظهار کرد: دو هزار نفر شامل 1300 خواهر و 700 برادر برای شرکت در این دوره از رقابت های قرآنی نام نویسی کرده اند.

 

حجت الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: پنج نفر از قرآن آموزان خوی به علت راه یابی به مرحله استانی و کشوری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم، امسال از شرکت در مرحله شهرستانی معاف هستند و بدون رقابت در مرحله شهرستانی در مرحله استانی حضور خواهند یافت.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خوی از برگزاری آزمون تخصصی مفاهیم قرآن کریم خبر داد و افزود: مرحله شهرستانی آزمون تخصصی قرآن کریم همزمان با سراسر کشور 22 آبانماه در بقعه شیخ نوایی خوی برگزار شد.

 

وی گفت: در این دوره از رقابت های قرآنی 300 نفر شامل 220 خواهر و 80 برادر حضور داشتند.

 

حجت الاسلام محمودی اظهار کرد: سؤالات آزمون تخصصی مفاهیم قرآن در مرحله شهرستانی از ابتدای سوره مبارکه المائده تا پایان همان سوره از تفسیر نمونه تألیف حضرت آیت الله مکارم شیرازی طرح شده بود.

 

وی خاطرنشان کرد: نفرات اول تا پنجم (برادران و خواهران) به شرط کسب حداقل 70 درصد نمره 210 امتیازی آزمون به مرحله استانی راه می یابند./936/ت302/ب4

ارسال نظرات