۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۳۱۶۳۱
مدیر تبلیغات اسلامی خرم‌دره:

بی اعتنایی به امر به معروف و نهی از منکر عواقب زیان باری دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره زنجان با بیان این‌که بی‌اعتنایی به گسترش فساد و فحشا در جامعه، گستاخی ترویج‌کنندگان آنها را به‌دنبال دارد، گفت: عدم اجرا و بی اعتنایی به امر به معروف و نهی از منکر عواقب زیان باری در جامعه به دنبال خواهد داشت.
حجت الاسلام مقدم

حجت‌الاسلام علی مقدم، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم دره زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر یکی از دستورات مهم خداوند متعال به بندگان است، اظهار داشت: خداوند سبحان در قرآن کریم تلاش در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را یکی از اوصاف بارز انسان‌های الهی برشمرده است.

 

وی در ادامه با اشاره به این‌که پیامبر اسلام(ص) خودداری از امر به معروف و نهی از منکر را برای مسلمانان بزگترین خطر اجتماعی اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) ضمن حدیث گوهر باری فرمودند؛ هرگاه مردم امر به معروف و نهی از منکر را ترک نمایند و از نیکان خاندان من پیروی نکنند، خداوند بدان ایشان را بر آنان مسلط گرداند، در این هنگام خوبان ایشان دعا کنند ولی دعایشان مستجاب نمی‌شود.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به تاریخ زندگی حضرت شعیب(ع) گفت: عواقب ترک امر به معروف و نهی از منکر دامن تک تک افراد جامعه را می‌گیرد همانطور که در زمان حضرت شعیب (ع) خداوند به ایشان فرمود: ای شعیب من می‌خواهم 100 هزار نفر از قوم تو را عذاب کنم؛ 40 هزار نفر آنها از گناهکاران و بدکاران و 60 هزار نفر از خوبان شایسته و نیکان قوم تو هستند.

 

حجت الاسلام مقدم در ادامه افزود: حضرت شعیب (ع) سؤال کرد: خداوندا حکمت عذاب 40 هزار نفر را فهمیدم که بدان هستند و باید عذاب شوند، اما چرا 60 هزار نفر دیگر را عذاب می‌کنی؟ و خداوند متعال فرمود؛ به سبب این که آن 60 هزار نفر با سکوتشان گناه‌کاران امت تو را همراهی کردند و باید عذاب شوند و این همان نتیجه بی‌توجهی به این فریضه الهی است.

 

وی در ادامه با بیان این‌که بی‌اعتنایی به گسترش فساد و فحشا در جامعه، گستاخی ترویج‌کنندگان آنها را به‌دنبال خواهد داشت تصریح کرد: اگر به افرادی که در جامعه نسبت به رواج زشتی‌ها و بی‌بندو باری‌ها اقدام می‌کنند، تذکر لسانی داده نشود گمان خواهند برد که کار آنها درست است و در ادامه راه خود مصمم‌تر می شوند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم دره زنجان با اشاره به این‌که بی‌اعتنایی به اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عواقب زیان باری به ‌دنبال دارد، اظهار داشت: بی‌تفاوتی به این فریضه الهی حکومت فاسقان در جامعه را به‌دنبال خواهد داشت، حکومتی که شیطان پشتیبان اصلی آن بوده و جوامع را به زوال و انحطاط اخلاقی و اجتماعی رهنمون می‌شود.

 

وی در پایان با تأکید بر این‌که تذکر لسانی باید همراه با حفظ آبرو و عزت نفس افراد باشد، گفت: تجربه ثابت کرده که زبان نرم و ملایم در بیان مسائل تأثیرگذاری بیشتری نسبت به زبان ستیزه و خشم دارد و آمران به معروف و ناهیان از منکر باید از این سلاح به خوبی استفاده کنند. /949/ت302/ب3

ارسال نظرات