۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۳۱۶۵۷

برگزاری همزمان همایش انجمن بانوان قرآنی در شش منطقه از کشور

خبرگزاری رسا ـ رییس انجمن قرآنی بانوان کشور از برگزاری همزمان همایش انجمن بانوان قرآنی در شش منطقه از کشور همزمان با ارومیه خبر داد.
پروين امين آبادي، رييس انجمن قرآني بانوان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، پروین امین‌آبادی، رییس انجمن قرآنی بانوان کشور ظهر امروز در پنجمین همایش انجمن قرآنی بانوان کشور در ارومیه اظهار کرد: انجمن قرآنی بانوان کشور از سال 1384 فعالیت خود را با کمک تعدای از نخبگان آغاز کرده است و در راستای توانمندسازی فعالیت بانوان قرآنی تلاش می ‌کند.

 

 وی با اشاره به افزایش اعضای انجمن قرآنی بانوان کشور، خاطرنشان کرد: همزمان با این همایش در ارومیه، شش منطقه از کشور نیز میزبان بانوان قرآنی هستند.

 

رییس انجمن قرآنی بانوان کشور با اشاره به ضرورت آموزش مدیریت و اخلاق قرآنی به صورت متمرکز، گفت: بر اساس برنامه ای سه ساله که امسال نخستین سال اجرای آن است، برنامه‌های آموزش مدیریت قرآنی و اخلاق قرآنی به صورت متمرکز ارائه می شود.

 

امین آبادی تصریح کرد: آموزش مدیران قرآنی با رویکردهای اخلاق و مدیریت قرآنی سرلوحه کار انجمن بانوان قرآنی کشور است.

 

قرآن کریم معیار صحیح تمام موضوعات زندگی است

 

معصومه وجدانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی آذربایجان غربی نیز در این همایش با اشاره به رسالت سازمان های مردم نهاد، گفت: جذب اقشار مختلف مردم را به سوی قرآن و زندگی به سبک قرآنی از رسالت‌های مهم سازمان‌های مردم‌نهاد است.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سازمان های مردم نهاد، تصریح کرد: ایشان فرموده‌اند؛ « تشکل‌های مردم نهاد اسلامی باید در پاسداری از ارزش‌های اسلامی کوشا باشند و صرفا از خود تشکل‌ها پاسداری و محافظت نکنند و باید باری از دوش مردم بردارند».

 

وجدانی با بیان این‌که وظیفه مؤسسات قرآنی فقط برگزاری دوره نیست،  ادامه داد: وظایف مؤسسات قرآنی ایجاد زمینه های لازم برای جذب اقشار مختلف مردم به سوی فعالیت های قرآن است.

 

وی بر لزوم داشتن استراتژی کاری در مؤسسات قرآنی اشاره کرد و افزود: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری اگر تشکیلات مردم نهاد راهکارهای مناسبی را در جهت پیشبرد اهداف خود ارائه ندهند از هم می‌پاشند و اگر باقی هم بمانند، بدون بهره و ثمرخواهد بود.

 

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: قرآن شاخص درستی و نادرستی اندیشه‌ها، احکام و رفتارها به شمار می‌رود و هر گونه نا‌هماهنگی با قرآن فاقد اعتبار است، زیرا که قرآن کریم معیار صحیح تمامی موضوعات در زندگی است.

 

گفتنی است، پنجمین همایش انجمن بانوان قرآنی از امروز به مدت سه روز در ارومیه برگزار می شود./936/پ202/ب3

ارسال نظرات