۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۲۳۱۶۹۰

نشست هم‌اندیشی دبیران کمیته‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش پرورش برگزار شد

خبرگزاری رساـ هشتمین هم‌اندیشی سالانه دبیران کمیته‌های ستادی و استانی حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش پرورش از امروز به مدت دو روز در مشهد برگزار می شود.
ستاد همکاري

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هشتمین هم‌اندیشی سالانه دبیران کمیته‌های ستادی و استانی حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش پرورش، امروز 28 آبان‌ماه با حضور سیدجواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مجتبی ملکی، مشاور وزیرآموزش و پرورش، مهدی نویدادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه علمیه و حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به مدت دور روز در مشهد آغاز شد.  

 

سیدجواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در ابتدای این نشست با اشاره به طرح صد مدرسه، صد دبیرخانه  اظهار کرد: بر اساس این طرح هر مدرسه دبیرخانه یک نهاد قرار می‌گیرد به طوری که هم‌اکنون مدرسه هنرستان شهید بهشتی، دبیرخانه راه و صنعت شده است و دبیرستان معارف به عنوان دبیرخانه حوزه علمیه فعالیت کند.

 

حجت‌الاسلام مجتبی ملکی، مشاور وزیرآموزش و پرورش نیز در ادامه این مراسم با بیان این که آموزش باید همراه با تربیت صورت گیرد، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال یک تغییر در آموزش و پرورش است و رویکرد اصلی آن دانش‌محوری است تا رویکرد دانش محوری با رویکرد تربیت محور جایگزین شود یعنی انسان هم با حقوق و هم با تکالیف خود آشنا شود.

 

وی افزود: این امر مستلزم آن است که آموزش و پرورش اساس و ریشه‌اش را از مبنای قرآن و سنت اخذ کند که تبیین و انجام این کار نیازمند به کار تخصصی همانند کارهای دیگر است.

 

حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز از برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت شهدای امور تربیتی در تهران خبر داد و گفت: به برکت حضور شهدای عالی مقام و ارزشمند، هشتم اسفندماه نخستین کنگره بزرگداشت شهدای امور تربیتی  در کنار خانواده‌های معزز شهدا برگزار  می شود.

 

وی با اشاره به اولویت‌های حوزه پژوهشی و فرهنگی، افزود: فعالیت‌های تربیتی مدارس در شرایط کنونی تنها مدعی بخشی از اقدامات در این حوزه است زیرا برای تربیت جامع دانش‌آموزان تمام افراد جامعه مسؤول هستند.

 

کفاش با بیان اینکه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مدعی کل تربیت نیست، تصریح کرد: اما این معاونت می‌تواند مدعی بخشی از فعالیت‌های مؤثر در حوزه تربیت باشد./934/پ202/ب5

 

ارسال نظرات