۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۲۳۱۷۱۰
امام جمعه نکا:

خودسازی و تبلیغ عملی دین مهم ترین رسالت مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا، خودسازی و تبلیغ عملی دین را مهم ترین رسالت مبلغان دینی دانست و گفت: مبلغان نباید تنها به سخنرانی اکتفا کنند بلکه باید به گونه ای رفتار کنند که آثار عملی دین در رفتار و کردارشان به خوبی مشخص شود.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا، امروز در آیین معارفه معاون تبلیغ حوزه های علمیه شرق مازندران به نقش مبلغان دینی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی با اتحاد و انسجام در برابر دسیسه های دشمنان هوشیار باشند و در برابر زیاده خواهی های دشمن روشنگری کنند. 

 

مدیر حوزه علمیه نکا در ادامه افزود: وحدت بین مبلغان و روحانیت از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و برخی مسائل حاشیه ای موجب اختلاف نشود.

 

وی با بیان این که تقسیم روحانیت به روحانیان مبلغ و مستقر در برخی از موارد نباید موجب اختلاف و رقابت نادرست شود، تصریح کرد: مبلغان باید یکپارچه و متحد حرکت کرده و اسلام را در جامعه تبلیغ کنند.

 

امام جمعه نکا، وحدت و همدلی را ضرورت مهم و انکار ناپذیر جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی مبلغان دینی باید به عنوان منادیان وحدت در جامعه همه توان خود را در جهت تبلیغ اصول و مبانی دینی به کار گیرند.

 

حجت الاسلام لائینی خودسازی و تبلیغ عملی دین را مهم ترین رسالت مبلغان دینی دانست و تصریح کرد:مبلغان نباید تنها به سخنرانی اکتفا کنند بلکه باید به گونه ای رفتار کنند که آثار عملی دین در رفتار و کردارشان به خوبی مشخص شود.

 

وی با تاکید بر مطالعه روحانیان در منبرهای تبلیغی خاطر نشان کرد: مبلغان باید با مطالعه حرف بزنند و در منابر کم و سنجیده و با مطالعه صحبت کنند و بدانند ابزار کار مبلغ قرآن و سیره اهل بیت(ع) است و در این راستا حرکت کند.

 

امام جمعه نکا همچنین یادآور شد: مبلغان باید اهتمام ویژه‌ای به تربیت دینی مردم داشته باشند چرا که مردم این مرزوبوم به خصوص جوانان تشنه تربیت دینی هستند و ما به عنوان پیام رسانان اسلام باید برای انتشار معارف دینی از همه قوای خود استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: تربیت نماز خوان و نماز خوان بی غلط، تدریس احکام و مسائل دینی از مهم ترین مسائلی است که باید در آموزش آن دقت شود و به درستی تعلیم داده شود و بدانیم که همه ما مبلغ و سرباز امام زمان(عج) هستیم و باید متحد و منسجم وظیفه تبلیغی خود را بدرستی انجام داده و تبلیغ را جدی بگیریم.

 

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب فرمودند: تریبون فراوان است اما هیچ تریبونی کارآیی منبر و مداحی را ندارد، گفت: به همین دلیل ما نیز باید در این جهت کارهای اساسی بیشتری انجام داده و مبلغ نخبه و فعال تربیت کنیم تا اعمال ما مورد رضایت حق تعالی قرار گیرد.

 

امام جمعه نکا گفت: باید در تربیت نیروی مبلغ تلاش کرده و بهره برداری مناسب از تریبون منبر برای تبلیغ دین اسلام انجام شود./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات