۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۲۳۱۷۱۳
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت:

عرفان‌های انحرافی بیش 3 هزار رویکرد فعالیتی دارند/ همایش آقا ضیاء عراقی در اراک برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت از برگزاری همایش آقا ضیاء عراقی در استان مرکزی خبر داد و گفت: یک ششم مفاخر کشور متعلق به استان مرکزی هستند، در حالی که متأسفانه نسبت به این کار کمی صورت می‌گیرد
حجت الاسلام نيکي ملکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام نیکی ملکی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت شب گذشته در گردهمایی طلاب استان مرکزی مقیم قم در دفتر تبلیغات اسلامی، فرهنگ را مجموعه از باورها و رفتارها دانست و گفت: اصلاح جامعه از طریق فرهنگ صورت می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: درباره رابطه دین با فرهنگ نیز سه دیدگاه وجود دارد، برخی دین را مولود و محصول فرهنگ می‌دانند، برخی دین را هم عرض فرهنگ بیان می‌کنند، ولی تفکر و دیدگاه سوم دین را نشأت گرفته از فرهنگ بیان می‌کند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت با بیان این‌که دین و سیاست از یکدیگر جدا نیستند، بیان داشت: تلفیق دین با سیاست مسؤولیت و وظیفه روحانیت را در این زمینه سنگین کرده است.

 

حجت‌الاسلام نیکی ملکی در بخش دیگری از سخنان خود نخستین وظیفه روحانیان را تبلیغ دین خواند و اظهار داشت: اکنون تبلیغ تنها به وسیله منبر صورت نمی‌گیرد، بلکه روحانیان می‌توانند در عرصه‌های مختلفی همانند فضای مجازی، رسانه و نگارش انواع مطالب و کتاب‌ها به تبلیغ بپردازند.

 

وی افزود: رسانه و فضای مجازی محیط بسیار مناسبی برای تبلیغ است، روحانیت می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی تبلیغات بسیار مؤثری داشته باشد.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت با اشاره به این‌که طلاب باید شأن جایگاه و مقام روحانیت را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: یک طلبه در هر پست و مقامی باشد باز هم باید ذی طلبگی خود را حفظ کند.

 

وی تصریح کرد: یک روحانی باید با قول حسن مطالب را بیان کند، چرا که مردم نسبت به روحانیت اعتماد دارند، همچنین در متن جامعه قرار گرفته و مشکلات مردم را بداند.

 

حجت‌الاسلام نیکی ملکی عمق بخشیدن به تحصیلات حوزوی را از دیگر وظایف طلاب دانست و اظهار داشت: افراد باید بتوانند با مطالعه عمیق شبهات را پاسخگو باشند؛ همچنین امروز در حوزه‌های مختلفی همانند فیلم سازی نیازمند روحانیان آشنا به این موضوع هستیم.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت با تأکید بر این‌که این وزارتخانه از اهل قلم حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: این ظرفیتی است که طلاب باید از آن بهره بگیرند.

 

وی یادآور شد: حمایت از مؤسسات فرهنگی، کانون‌های مساجد و فعالیت‌های قرآنی از دیگر سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ طلاب باید در مؤسسات فرهنگی برای بیان عرفان اصیل اسلام به زبان روز تلاش کنند، متأسفانه امروز عرفان‌های انحرافی در 3 هزار 200 رویکرد فعالیت می‌کند، برخی از این عرفان‌ها مسائل دینی را منهای خدا بیان می‌کند.

 

حجت‌الاسلام نیکی ملکی در بخش پایانی سخنان خود از برگزاری همایش آقا ضیاء عراقی در استان مرکزی خبر داد و خاطرنشان کرد: یک ششم مفاخر کشور متعلق به استان مرکزی هستند، در حالی که متأسفانه نسبت به این کار کمی صورت می‌گیرد./993/پ202/ف

ارسال نظرات