۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۳۱۷۸۵
آیت الله سبحانی:

کودک آزاری ریشه در فرهنگ جاهلیت دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سبحانی در پیامی به همایش پیشگیری از کودک آزاری، فرزندان را امانت های الهی بیان داشت و گفت: کوتاهی در پرورش کودکان نوعی خیانت به امانت های الهی است.
پيام آيت‌الله سبحاني
به گزارش خبرنگار خبر‌گزاری رسا، حجت الاسلام قدرتی صبح امروز در همایش پیشگیری از کودک آزاری به قرائت پیام حضرت آیت الله جعفر سبحانی در این رابطه پرداخت؛ متن این پیام به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
کودک آزاری ریشه در فرهنگ جاهلیت دارد فرزندان انسان امانت های الهی است که در اختیار والدین قرار می گیرند تا با معیار‌های اسلامی پرورش پیدا کرده و به صورت انسان های وارسته تحویل جامعه شوند.
 
پدران و مادران در پیشگاه خداوند مسؤولیت بس خطیری بر عهده دارند و کوتاهی در پرورش آنان نوعی خیانت به امانت های الهی است.
 
 اگر قرآن مجید فرزندان را مایه امتحان و آزمایش معرفی می کند و می فرماید« انما اموالکم و اولادکم فتنة» نوعی اشاره به بازخواست آنان درباره فرزندان است.
 
عرب جاهلی بادیه نشین بر اثر قساوت و سنگدلی که نتیجه مستقیم صحرا نشینی است نه تنها به تکریم فرزندان نمی پرداختند بلکه دختر کشی و کودک آزاری فرهنگ بسیاری از حقایق آنان بود.
 
روزی پیامبر اکرم (ص) فرزند دلبندش حسین ابن علی(ع) را بوسید، مردی از قبیله بنی تمیم به عنوان اعتراض به پیامبر(ص)گفت من چند فرزند دارم ولی تا کنون یکی از آنان را نبوسیدم؛ پیامبر(ص) کار او را نکوهش کرد و فرمود« من لایرحم لا یرحم».
 
اسلام مسؤولیت پدر و مادر را به قدری خطیر شمرده است که حتی آنان را مسؤول نام‌گذاری فرزندان دانسته است و می فرماید یکی از حقوق فرزندان بر پدران این است« أن یحسن إسمه» با توجه به این مسؤولیت کوچک حساب دیگر مسؤولیت ها روشن است.
 
کودک آزاری ثمره کمبود مهر مادری و پدری است و آن محصول شیوه ماشینی امروز ماست؛ پدران و مادرانی که بیرون از منزل مشغول کارند و تربیت فرزندان بر دوش مهدکودک است، کمتر به فرزندان خود مهر می ورزند؛ از طرفی دیگر کودکی که در آغوش مادر بزرگ نشود او نیز از عاطفه، محبت و مهر کم تر برخوردار می شود و لذا بسیاری از جنایت کاران آن هایی هستند که از مهر مادر و پدر محروم بوده اند.
 
کودک آزاری نوعی جنایت بر مظلوم ترین انسان هاست که هیچ نوع قدرت بر دفاع از خود ندارد و حساب آنان در روز قیامت با خداست.
 
اینجانب برای عزیزانی که این فضای روحانی را پدید آورده اند توفیق بیشتر از خداوند منان خواهانم و امیدوارم که با تلاش های خداپسندانه شما عزیزان این لکه ننگین که دامن برخی از خانواده ها را گرفته برطرف شود.
 
قم مقدسه، مؤسسه امام صادق(ع) جعفر سبحانی
/1322/پ202/ف
ارسال نظرات