۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۳۱۷۹۲
رییس دانشگاه علوم قرآنی کشور:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند عزم ملی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: اقتصاد مقاومتی زمانی محقق می شود که زمینه های فکری در کشور شکل بگیرد که در این راستا باید گام های ارزنده ای صورت گیرد.
حجت الاسلام احمد عابدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام احمد عابدی، رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم امروز در مراسم افتتاح خوابگاه دانشجویی شهید آوینی دانشکده علوم قرآنی آمل با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع)، گفت: این امام همام دو کتاب ارزشمند رساله حقوق و صحیفه سجادیه را به یادگار گذاشته است.

 

وی با تاکید بر این که قرآن کریم بهترین هدایت گر جامعه بشری است، بیان داشت: روز به روز بر عزت و عظمت قرآن کریم در سراسر جهان دارد افزوده می شود.

 

حجت الاسلام عابدی با اشاره به نام گذاری امسال با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در راستای این رهنمود ارزنده گام برداشته و برای ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت معصومین(ع) حرکت های ارزنده ای داشته است.

 

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان این که کارهای تحقیقی و پژوهشی قرآنی در دستور کار قرار دارد، افزود: تلاش داریم از طریق ارائه مقالات، پایان نامه ها و برگزاری همایش ها در این راستا کوشا باشیم.

 

وی با اشاره به این که دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری مشغول فعالیت است، بیان داشت: در زمینه اقتصاد کارهای خوبی صورت گرفته است و اقتصاد مقاومتی مورد توجه بوده که باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی به دنبال فرهنگ سازی باشیم.

 

حجت الاسلام عابدی با تاکید بر این که جلوگیری از اسراف برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید مدنظر باشد، افزود: این امور از معارف قرآنی است که نباید اسراف و تبذیر داشته باشیم.

 

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ادامه داد: اقتصاد مقاومتی زمانی محقق می شود که زمینه های فکری شکل بگیرد که در این راستا باید گام های ارزنده ای صورت گیرد.

 

وی با بیان این که 22 دانشکده دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در سراسر کشور مشغول فعالیت است، گفت: در کنار گسترش کمی به گسترش کیفی توجه شده و به دنبال تقویت تحصیلات تکمیلی هستیم.

 

حجت الاسلام عابدی با اشاره به این که در بسیاری از شهرها و استان ها دانشکده نداریم، اما متقاضی در این خصوص وجود دارد، بیان داشت: خوشبختانه میزان پذیرش دانشجو در این دانشگاه هر سال در حال افزایش است/1314/پ203/ب1

ارسال نظرات