۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۳۱۸۰۲
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی:

مأموریت شبکه‌های وهابی فارسی‌زبان تخریب مبانی اعتقادی شیعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر شبکه ولایت گفت: چهار شبکه فارسی وصال فارسی، کلمه، وصال حق و نور با پول عربستان و آمریکا راه‌اندازی شده‌اند که مأموریت آنان تخریب مبانی اعتقادی شیعه و القاء شبهه به هر نحو است.
حجت الاسلام والمسلمين حسيني قزويني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی، مدیر شبکه جهانی ولایت صبح امروز در نشست علمی هجمه‌های اعتقادی علیه مذهب تشیع با محوریت «تبیین جدیدترین شبهات وهابیت» که در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد به بررسی شبهات واردشده از سوی وهابت و ریشه این شبهات پرداخت و گفت: پایه‌گذار هجمه‌ها علیه شیعه فردی به نام «قاضی عبدالجبار معتضلی» است.

وی ادامه داد: پس از او ابن تیمیه و دیگران می‌آیند و هرکدام مطالبی را و با عداوتی که با شیعه داشتند مطرح کرده و کتاب نوشته‌اند؛ مرکز «ابحاث العقائدیه» در قم پنج هزار عنوان کتاب ضد شیعه را به زبان‌های مختلف شناسایی کرده‌اند و پس از 20 سال تحقیق و مطالعه بر روی این کتاب‌ها، هشت هزار شبهه در شش‌صد عنوان از این کتاب‌ها شناسایی‌شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی بابیان این‌که پاسخ به هشت هزار شبهه کار چند نفر و چند مؤسسه نیست، عنوان داشت: مقابله با این شبهات حرکت جمعی حوزه‌ها و دانشگاهی را می‌طلبد که اگر به این شبهه‌ها پاسخ نگوییم، باوجود ماهواره در خانه‌ها این شبهات در ذهن فرزندان ما وارد می‌شود و به خانه‌های ما نیز سرایت می‌کند.

وی با اشاره به این‌که شبکه جهانی ولایت اولین شبکه حوزه علمیه قم هست و زیر نظر مرجعیت دینی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: چهار شبکه فارسی وصال فارسی، کلمه، وصال حق و نور با پول عربستان و آمریکا راه‌اندازی کرده‌اند که مأموریت آنان تخریب مبانی اعتقادی شیعه و القاء شبهه به هر نحو است.

مدیر شبکه جهانی ولایت ادامه داد: ما نیز برای این شبکه‌ها 30 هزار کلیپ و 30 هزار شبهه جمع‌آوری کرده‌ایم؛ چهار شبکه با برنامه‌های 24 ساعته و با برنامه‌ریزی‌های خود در اتاق فکر، شبهات خود را به‌صورت کد مطرح می‌کنند و محققان ما در شبکه ولایت، این شبکه‌های ماهواره‌ای را شبانه‌روز رصد می‌کنند.

وی، به بیان شبهات عامیانه برای مردم از سوی شبکه‌های وهابیت اشاره و اضافه کرد: در برخی برنامه‌های خود به مردم القا می‌کنند که «یا الله چه گناهی کرده که ما همیشه می‌گوییم یا علی و یا حسین؟» این جمله‌ها تاروپود اعتقادی مردم عادی را برهم می‌زند؛ از هر تعدادی که این شبهات را می‌شنوند چه تعداد به روحانی و عالم دینی مراجعه می‌کنند؟ این شبهه‌ها در ذهن شنونده باقی می‌ماند و تأثیر خود را می‌گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی ادامه داد: متأسفانه در مشهد و قم افرادی هستند که در اطراف حرم حضرت معصومه (س) و حرم حضرت رضا (ع) به زائران می‌گویند زیارت شما شرک است و بروید در مسجد عبادت کنید، به‌جای یا علی بن موسی‌الرضا بگویید یا الله.

وی با اشاره به این‌که یا علی گفتن ما واسطه رسیدن به خداست، اظهار کرد: در آیه 25 سوره مائده و آیه 57  سوره اسراء به موضوع توسل اشاره می‌کند و حتی در سوره اسراء به توسل انبیاء اشاره دارد؛ در صفحه 126 کتاب روح المعانی، آلوسی که او را دارای عقاید سلفی می‌دانند، ذیل این آیه موضوع توسل را تصدیق می‌کند.

مدیر شبکه جهانی ولایت اضافه کرد: در کتاب «دورالساحبه فی مناقب القرابه» که دارالفکر بیروت چاپ کرده، از تبرانی روایت‌شده و می‌گوید: «وقتی نبی مکرم (ص) فاطمه بنت اسد را دفن کرد، پیغمبر نیز خدا را به خود قسم می‌دهد»؛ این‌که آنان شبهه وارد می‌کنند که آیا حضرت محمد و امام علی نیز به خود قسم می‌خورند در این روایت مصداق دارد.

وی به نداشتن استدلال منطقی از سوی عالمان وهابی اشاره کرد و ابراز داشت: پروفسور حامدی یکی از اساتید بزرگ در دانشگاه ام القرا است، وقتی با ایشان صحبت می‌کردم دیدم شبهاتی را مطرح می‌کند که وقتی به پایان می‌رسد، دوباره به اول بازمی‌گردد و همچون نوار کاستی که تنها یک حرف را تکرار می‌کند تنها صحبت‌های خود را تکرار می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی به نحوه مقابله با شبه پراکنی وهابیان اشاره و عنوان کرد: جواب نقض به شبهه پراکنی آنان، تاروپود طرف مقابل را بهم می‌ریزد و زمینه برای پذیرش جواب‌های منطقی و حق محیا می‌شود؛ در مقابل واردکردن شبهه به اعتقادات شیعه همواره نقاط ضعف و شبهه‌های اعتقاد طرف مقابل را نیز نقض کنید و به او بفهمانید که اعتقاد او نیز شبهه دارد تا بتوان زمینه حل شبهات مطرح‌شده را ایجاد کنید.

وی با اشاره به پاسخگویی سریع کارشناسان شبکه جهانی ولایت در برابر شبهه‌های ایجادشده، خاطرنشان کرد: غدیر سال گذشته در برنامه‌های خود گفتند: «غدیر افسانه و سیاه‌ترین روز است»، در عاشورا گفتند: «امام حسین خودکشی کرده و شرکت در مراسم عاشورا بدتر از شراب خوردن است» که پاسخگویی سریع و به‌موقع شبکه ولایت باعث سرافکندگی کارشناسان آن برنامه‌ها شد به‌اندازه‌ای که دو روز پایانی برنامه‌های خود را اجرا نکردند./9315/پ202/ب

ارسال نظرات