۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۳۱۸۰۶

نخستین کتابخانه پزشکی کشور با رویکرد اسلامی طب الائمه در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که مصلی المهدی بیرجند بهترین مکان برای راه اندازی کتابخانه است، گفت: برای اولین بار در کشور در خراسان جنوبی نخستین کتابخانه پزشکی با رویکرد اسلامی طب الائمه و طب سنتی در خراسان جنوبی راه اندازی می شود.
نخستین کتابخانه پزشکی کشور با رویکرد اسلامی طب الائمه در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام والملسمین محمدعلی رضایی‌ بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از کتابداران خراسان جنوبی با بیان این که کتاب یکی از زیرساخت های مهم و ارزشی برای پیشرفت کشور است، گفت: باید فرهنگ کتابخوانی را به نحوی در جامعه گشترش دهیم که کودکان، جوانان و نوجوانان ما کتاب را مهم ترین دوست خود بدانند.

 

 وی با بیان این که مطالعه زندگی انسان را تغییر داده و موجب می شود انسان در مسیر کمال پیشرفت چشمگیری داشته باشد، افزود: کتاب مهم ترین آفریده دست بشر در جهان است که اگر مفید باشد می تواند سرنوشت بشریت را دگرگون کرده و بشریت را به یک زندگی بهتر رهنمون کند و زمینه ساز تمدن بر تر الهی در جهان شود.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که بهترین حالات عرفانی و روحی پیامبر اکرم(ص) در کتابی به نام قرآن وجود دارد، افزود: این کتاب در حال حاضر در اختیار ما قرار دارد و باید از آن استفاده کنیم زیرا تمامی مسیرها و برنامه های زندگی انسان در این کتاب قرار دارد که اگر انسان بر مبنای این دستورات عمل کند هم در زندگی دنیوی و هم در زندگی اخروی موفق بوده و هم عمر او طولانی تر می شود و می تواند نسلی متمدن و متعهد به حدود الهی تربیت کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی‌بیرجندی با بیان این که فرهنگ مطالعه زمانی موجب تحول در جامعه می شود که مفید باشد، گفت: مطالعه مفید مطالعه ای است که برای انسان در زندگی کارگشا باشد و بتواند انسان را در مسیر بندگی و اطلاعت خداوند یاری کند و صراط مستقیم را به او نشان دهد نه این که موجب انحراف او در تمامی ابعاد زندگی شود.

 

وی با بیان این که سه چیز حجاب‌ها را از بین برده و انسان را به خدا می‌رساند، گفت: این سه مورد عبارتند از نوشته عالمان که همان کتاب است و هر کتابی که حرکت ایجاد کند انسان را به خدا می‌رساند و این حرکت باید سازنده و خلاقانه باشد تا بتواند انسان را به هدفش در عالم هستی برساند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به این که کتاب بهترین وسیله برای انتقال فرهنگ و مفاهیم فرهنگی و ارزش های دینی در میان نسل های گوناگون است، گفت: نسل های مختلف با استفاده از دانش موجود در کتاب ها می توانند آینده خود را نسبت به گذشتگانشان ارتقا دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که در قرآن 255 بار واژه کتاب تکرار شده است، افزود: همچنین در قرآن کریم 582 بار واژه علم، دو بار واژه قلم و سه بار واژه اقراء را داریم.

 

وی  با اشاره به  این که مصلای المهدی بیرجند بهترین مکان برای احداث یک کتابخانه است، ادامه داد: در این مکان نیاز است کتابخانه‌ای بزرگ در شان مرکز استان ساخته شود چرا که در مرکز شهر قرار دارد و می‌تواند به راحتی در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که با تلاش فراوان کتابخانه اولوالباب که یک کتابخانه تخصصی قرآنی است در استان شکل گرفته است، افزود: همچنین در تلاش هستیم جامع‌ترین کتابخانه پزشکی با نگاه پزشکی اسلامی و سنتی را در مرکز استان در مصلی المهدی راه اندازی کنیم.

 

وی افزود: در حال حاضر در سه حوزه پزشکی، کیهان‌‌شناسی و معماری در استان فعالیت های برای انجام کتابخانه اسلامی در مصلی المهدی انجام شده است./968/پ202/ب

ارسال نظرات