۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۳۱۸۱۰

در هفته بسیج 45 پروژه اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان افتتاح خواهد شد

خبرگزاری رسا - جعفری گفت: مهم ترین برنامه این سازمان در هفته آینده، برپایی نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی در زاهدان با رویکرد رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان بومی است.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، علی‌اکبر جعفری رییس سازمان بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان امروز در نشست مطبوعاتی گفت: اشتغال‌زایی، کارآمدی، خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی چهار محور برنامه‌های بسیج سازندگی است که این برنامه‌ها با توجه به شرایط استان در راستای وحدت و امنیت پایدار انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: در دورترین روستاهای استان تسهیلاتی در نظر گرفته شده که به شرط یادگیری تخصص به روستاییان ارائه می‌شود؛ کشاورزی و شیلات دو زمینه تخصصی هستند که بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان با فراهم کردن هزینه و آموزش‌های لازم، زمینه ارتزاق خانواده‌های بسیاری را فراهم کرده است.

 

جعفری افزود: یکی از عرصه‌های خدمت‌رسانی و ‌محرومیت‌زدایی صرف هزینه و انجام کار اجرایی در عرصه اردوهای جهادی است، در حال حاضر 296 گروه جهادی بومی شامل 70 گروه دانشجویی، 30 گروه طلاب، 130 گروه دانش‌آموزی، شش گروه مداحان و 60 گروه از پایگاه‌های مقاومت در سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند، هم‌چنین 17 گروه دانشجویی از خارج سیستان و بلوچستان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

 

وی اظهار داشت: گروه‌های جهادی استان در 300 عرصه عمرانی، 280 عرصه فرهنگی، 200 عرصه بهداشتی، 150 عرصه ورزشی و 50 عرصه هنری ایفای نقش می‌کنند.

 

رییس سازمان بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در هفته بسیج 45 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان افتتاح خواهد شد؛ مهم ترین برنامه این سازمان در این هفته برپایی نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی در زاهدان با رویکرد رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان بومی است./831/پ202/ب

ارسال نظرات