۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۳۱۸۲۷
عضو شورای مجلس اسلامی:

کنوانسیون حمایت از کودکان دنیا عملکردی نژاد پرستانه دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مجلس اسلامی گفت: داعیه‌داران کنوانسیون‌ها که تحت عنوان حمایت از صلح و آزادی در دنیا فعالیت می‌کنند، هیچ‌گاه از کودکانی که در آفریقا یا فلسطین به دلیل کمبود غذا و دارو می‌میرند سخنی به میان نمی‌آورند.
فاطمه آليا رييس كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فاطمه آلیا عضو شورای مجلس اسلامی امروز پیش از ظهر در همایش دنیای بدون ترور برای کودکان که در سالن مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد، با اشاره به 20 نوامبر به عنوان روز تصویب کنوانسیون حمایت از حقوق کودکان در سازمان ملل گفت: کشور ایران یکی از کشورهای محلق شده به این کنوانسیون است به همین مناسبت این همایش تحت عنوان دنیای بدون ترور برای کودکان برگزاری شده است.

 

وی با توجه به آموزه های اسلامی در شیوه برخورد با کودکان، افزود: اسلام برای کسانی که کودکان را شاد ‌می‌کنند جایگاه ویژه در بهشت قائل شده است پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) در این زمینه فعالیت‌های زیادی داشتند.

 

آلیا با اشاره به حقوقی که دین اسلام برای کودکان در نظر گرفته است، عنوان کرد: از مقدماتی‌ترین حقوق کودک طبق آموزهای دینی ما انتخاب نام نیک، بهره‌مندی از خانواده و هویت است.

 

عضو شورای مجلس اسلامی با اشاره به چند بند کنوانسون جهانی کودک اظهار کرد: بر اساس کنوانسیون جهانی حمایت از کودکان کودک تا زیر  18 سالگی کودک است اگر چه این مساله در فرهنگ های مختلف متفاوت است.

 

وی افزود: در اعتقادات ما کودکی تا 21 سالگی بوده و هفت سال سوم سن وزارت و مشورت دادن به فرزند به خانواده است و کودکانی در 7 سال سوم می توانند مشاوران خوبی برای خانواده خود باشند که در دو هفت سال قبل به گونه‌ای مناسب تربیت و رشد یافته باشند.

 

آلیا با اشاره به برخی حقوق کودکان گفت: داشتن خانواده، درکنار پدر و مادر بودن، حق آزادی در بیان عقیده، حق امنیت جسمی و روانی، دور بودن از خشونت، برخورداری از حریم خصوصی و بسیاری دیگر از این موارد جزو حقوق کودکان است.

 

عضو شورای مجلس اسلامی با اظهار تاسف از غم خانواده های ترور بیان داشت: کشور ما با وجود مواضع شفاف در زمینه صلح و اثبات کردن آن بیشتر از سایر کشورها در معرض ترور قرار گرفته است به گونه‌ای که تا کنون 17هزار نفر از مردم ما ترور شدند.

 

وی در ادامه ابراز کرد: داعیه‌داران این کنوانسیون‌ها تحت عنوان حمایت از صلح و آزادی در دنیا فعالیت می کنند اما هیچ‌گاه از کودکانی که در آفریقا یا فلسطین به دلیل کمبود غذا و دارو می‌میرند حمایت یا صحبت نمی‌کنند.

 

آلیا افزود: در این کنوانسیون‌ها تاکید شده به مناطق مسکونی، خانواده، زن و کودکان حمله و تعرض نشود اما امروز مشاهده می‌شود رژیم صهیونیستی زنان و کودکان را می کشد و هیچ کس چیزی نمی‌گوید.

 

عضو شورای مجلس اسلامی با اشاره به تناقض گفتاری و رفتاری سازمان بین‌الملل در ارتباط با حقوق کودکان عنوان کرد: بسیاری از کشورها با استفاده از قانون عدم محاکمه کودکان زیر  18 سال مقاصد پلید خود را دنبال می‌کنند امروز گزارش حقوق بشر کشور ما در سازمان ملل تصویب رسیده پس چرا از فرقه تروریستی منافقین حمایت می‌شود.

 

وی با اشاره به این‌که دنیای بدون ترور چگونه محقق خواهد شد اظهار داشت: نباید دنیای بدون ترور در حد شعار باقی بماند امروز در دنیا استاندارهای دو گانه وجود دارد از نظر آنها دو نوع حقوق بشر وجود دارد به عنوان مثال یک سفید پوست بشر است اما اگر یک سیاه‌پوست چون مایکل براون ترور شود هیچ کس حق صحبت درباره او ندارد.

 

آلیا بیان داشت: امروز دشمن در نظر دارد با تحریم‌ها انقلاب اسلامی ایران را از بین ببرد اما جوانان ما با اراده و غیرت خود آنها را ناکام کردند قصد آنها سد سازی در برابر پیشرفت ایران است زیرا از نظر آنها نباید در منطقه خاورمیانه کسی پیشرفته‌تر از اسرائیل باشد.

 

عضو شورای مجلس اسلامی فریب دادن افکار عمومی از سوی سازمان بین‌الملل گفت: قدرتهای استکباری از بیداری ملتهای در هراس هستند به همین دلیل از هر طریقی آنها را سرکوب می‌کنند، انتظار ملت ما و رهبر معظم انقلاب از جوانان این است که تلاش کنند در زمینه علمی به پیشرفت‌های بزرگ دست یابند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران و انجمن حمایت از قربانیان ترور نسبت به نظام سلطه و دنیای نفاق اعتراض دارد که علیه ما قطعنامه‌های ضد ایرانی تصویب می‌کنند./807/پ202/ف

 

ارسال نظرات