۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۳۱۸۴۲
امام جمعه موقت قزوین:

شرط اصلی حضور در راه حق رضای الهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قزوین شرط اصلی حضور در راه حق را رضای خدا دانست و گفت: رضای خدا رضای اهل بیت(ع) است هرکسی که شرایط را داشته باشد می‌تواند مبلغ دین باشد و با امام حسین(ع) در میدان نبرد همراهی کند.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني،امام جمعه موقت قزوين \حجت الاسلام عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه موقت قزوین ظهر امروز پنج‌شنبه بیست و نهم آبان در نشست هفتگی اخلاق مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین با بیان این‌که در احادیث جلوه‌های مختلفی از مبارزه با نفس وارد شده است گفت: شیطان با انسان ده‌ها نوع دشمنی دارد و سوگند یاد کرده که پای دشمنی‌اش می‌ایستد.

 

وی در ادامه با اشاره به این‌که دشمن‌ترین دشمنان شما نفس شماست افزود: دشمن‌ترین دشمنان ما در ایران اسلامی منافقان هستند که با دشمن رفاقت کرده و دوست را برای ما دشمن جلوه می‌دهند و حس و حال مبارزه را از ما می‌گیرند.

 

امام جمعه موقت قزوین با بیان این‌که منافقان راه را برای دشمن باز می‌کنند ابراز داشت: آمریکا و اسرائیل جای خودشان معلوم است این منافقان هستند که راه را برای شیطان هموار می‌کنند همانند شیخ فضل الله نوری که وقت اعدام متدینین و نماز خوان‌ها پای چوبه دار برایش دست می‌زدند و متاسفانه خوشحالی می‌کردند.

 

انسان باید برای رضای خدا تلاش کند

 

این استاد دانشگاه شرط اصلی حضور در راه حق را رضای خدا دانست و گفت: رضای خدا رضای اهل بیت(ع) است هرکسی که شرایط را داشته باشد می‌تواند مبلغ دین باشد و با امام حسین(ع) در میدان نبرد همراهی کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این‌که هرکسی که به‌دنبال خشنودی خدا باشد به وظیفه عمل کرده است اظهار داشت: ناراحتی مردم مهم نیست مهم این‌است که خدای ما ناراحت نشود در رضای خدا خشم دشمن وجود دارد.

 

وی در ادامه افزود: علی ابن حسین(ع) وقتی به آن منبری که یزید دستور داد خطبه بخواند شروع به خطبه خواندن کرد فرمودند وای بر تو که خشنودی مخلوقین را بر خشنودی خدا معامله می‌کنی جایگاه تو در آتش جهنم است.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه قزوین بیان داشت: کسی که امر به معروف می‌کند و نهی از منکر دارد از عمر با برکتی برخوردار می‌شود و رزق و روزیش زیاد می‌شود.

 

وی در پایان گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا عمر را وقتی فرا می‌خواند مذاکره نمی‌کند بلکه امر و نهی می‌کند، هرکس خشنودی مردم را در مقابل خشم خدا انتخاب کند آنهایی هم که ستایشش می‌کنند ذم کننده او می‌شوند./955/پ202/ب4

ارسال نظرات