۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۳۱۸۸۴
جانشین فرمانده سپاه قدس:

هنر شهیدان زندگی باعزت و آموختن به دیگران است

خبرگزاری رسا ـ سردار قاآنی گفت: هنر شهدا این بود که با عزت زندگی کردند و راه زندگی شرافتمندانه را به ما آموختند.
سردار قاآني

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، سردار قاآنی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز در نخستین یادواره شهدای شهرستان طرقبه شاندیز که در مرکز همایش های ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: این شهدا بودند که جایگاه رفیعی برای ما به همراه آوردند و هنر آن ها این بود که با عزت زندگی کردند و این زندگی شرافتمندانه را به ما آموختند.

 

وی افزود: شهدا دسیسه های قدرت های جهان را دفع کردند و تمدنی بزرگ را با شهادت خود به جهانیان نشان دادند.

 

سردار قاآنی با اشاره به دسیسه های دشمنان نظام اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون، گفت: از روز اول پیروزی انقلاب کشور ما مورد تهاجمی بوده است که ریشه آن از قدرت های بزرگ ناشی شده، اما با ایستادگی شهدا و ایثارگران ما در برابر این حجمه ها تلاش های دشمن خنثی شده است.

 

وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی در زمان جنگ تحریم بود، تصریح کرد: روزی که صدام جنایتکار به کشور ما حمله کرد تنها 14 لشکر مکانیزه داشت در حالی که این رقم در پایان جنگ به بیش از 50 لشکر رسیده بود.

 

جانشین فرمانده سپاه قدس خاطرنشان کرد: شهدای ما بزرگ شده منبرهای امام حسین(ع) بوده اند؛ آن مردان بزرگ و فداکار و با اخلاص، اعتقادات خود را به باور تبدیل کردند و ایمان آوردندکه هرگاه در راه خدا قدم بردارند خداوند متعال به آن ها کمک خواهد کرد.

 

سردار قاآنی با اشاره به دشواری های عبور از اروندرود، اظهار کرد: تمامی کارشناسان نظامی در داخل و خارج معترف بودند که عبور از این رودخانه ممکن نیست، رزمندگان ما پس از عبور از آب های خروشان و پرتلاطم جنگی فراگیر انجام دادند و به موفقیت رسیدند.

 

وی افزود: این شهدای ما بودند که به دنیا نشان دادند  احیاگر راه سید و سالار شهیدان کربلا هستند زیرا تنها سینه زنان امام حسین(ع)  نبودند.

 

سردار قاآنی خاطر نشان کرد: نابرابری در جنگ به وضوح دیده می شد اما این که در اوج نابرابری، این شهیدان با موفقیت ایستادگی کردند و در اوج تهاجمات نظامی و با استفاده از سلاح های شیمیایی همچنان مبارزه خود را ادامه دادند سندی افتخار آمیز برای شهدا و ایثارگران ما است.

 

وی در پایان  با تاکید بر اهمیت قدردانی و سپاس از خانواده های شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس رسیدگی به این خانواده ها را وظیفه ای برای مسؤولان دانست.

 

لازم به ذکر است پرچم سید و سالار شهیدان کربلا ابا عبدالله الحسین(ع) با حضور خانواده های شهدا و ایثارگران در سالن همایش های ایثار طواف داده شد./930/د101/ب5

  

 

ارسال نظرات