۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۲۳۱۸۹۸
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

کتاب نقطه وصل انسان‌ها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قطبی در آیین جایزه کتاب سال اصفهان گفت: کتاب معرفت بشری را ارتقا می دهد و حلقه وصل بین نسل ها است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان روز گذشته در آیین جایزه کتاب سال اصفهان گفت: میراث گذشتگان به وسیله کتاب به ما رسیده است و در بستر کتاب و مطالعه می توانیم میراث خود را به آیندگان انتقال دهیم.

 

 

وی خاطرنشان کرد: این همایش که امروز برگزار می شود قدم کوچکی برای تعیین برترین ها و کمک به عرصه چاپ و نشر کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به این که آرمان مطالعه و کتابخوانی هنوز در کشور ما محقق نشده است گفت: ایران کشوری با پیشینه علم و ادب و فرهنگ و تمدن است و دانشمندان و بزرگانی با شهرت جهانی دارد و لازم است برای رسیدن به جایگاه مطلوب در حوزه مطالعه همه باهم هم پیمان وهم افزا باشیم، زیرا کارهای انفرادی اثر گذاری کارهای جمعی را ندارند.

 

 

وی افزود: وضعیت تولید کتاب در استان اصفهان نسبت به بسیاری از استان های دیگر خوب است ولی لازم است نقاط ضعف موجود نیز بررسی و رفع شود تاجریان تولید کتاب تقویت شود.

 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: سالانه میانگین 1600 عنوان کتاب به صورت مستقل از سوی استان مجوز چاپ دریافت می کنند که از این تعداد 1200 عنوان کتاب چاپ اول هستند، البته کتاب های حوزه معماری و هنر نیز نسبت به بقیه موضوعات آمار پایین تری دارند.

 

 

حجت الاسلام قطبی گفت: نقش پدر و مادر و دغدغه های آنان در تشویق فرزندان به مطالعه، نقش رسانه ها در ترغیب افراد جامعه به کتابخوانی، تأثیرگذاری دوره های مختلف تحصیلی و سایر موارد از این دست نیز هر یک شیوه و راه و روش خاص خود را برای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب ها یک و نیم برابر شده است.

 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه پیشنهاداتی به ناشران و تولید کنندگان کتاب ارایه نمود و گفت: با رعایت برخی از موارد مانند فروست گذاری، نمایه سازی، نمودارسازی، نمادسازی، اینفوگرافی و مواردی مانند آن می توانید به مخاطب در انتخاب کتاب مورد علاقه و نیاز خود کمک کنید.

 

 

وی از راه اندازی مرکز رشد فرهنگ و هنر اصفهان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با ایجاد این مرکز فرصتی فراهم می شود تا ایده ها و اندیشه های جدید فرهنگی و هنری به ثبت برسد و با ثبت ایده ها برای مولدان فرهنگی انگیزه های لازم جهت رشد و تعالی هرچه بیشتر فرهنگ و هنر ایجاد می شود.

 

 

حجت الاسلام قطبی تولید نمایشگاهی در حوزه مفاهیم، تک نگاری، مستند نگاری، تولید کتاب دیجیتال به عنوان مکمل کتاب و پیوند بین رشته ها و قالب های فرهنگی هنری را از عوامل مورد نیاز در جامعه امروز عنوان کرد.

 

 

وی برگزاری جایزه کتاب سال اصفهان را حاصل همت و تلاش اصحاب قلم و خادمان فرهنگ مکتوب دانست و افزود: این عزیزان با وجود مشکلات فراوان همواره کوشا بوده و این عرصه را رها نکرده اند و وجود خود را وقف علم و دانش نموده اند.

در ابتدای این همایش رسول زرگرپور استاندار اصفهان، گفت: دولت تدبیر و امید با گذشت یک سال و چند ماه از عمر خود اهتمام و نگاه ویژه ای به مسأله فرهنگ دارد.

 

 

زرگرپور تصریح کرد: امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین شده است و برگزاری مراسم تجلیل از اصحاب قلم درشهر هنر پرور و فرهنگ دوست اصفهان با مردمی اندیشمند اقدامی بسیار به جا و شایسته است.

 

 

استاندار اصفهان اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با برگزاری جایزه کتاب سال اصفهان و جمع نمودن اصحاب قلم  فرصتی را برای شناخت و معرفی برترین های حوزه کتاب و تلاقی اندیشه ها فراهم نموده است.

 

 

زرگرپور ابراز امیدواری کرد با حمایت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد فعالیت هایی در شأن اهالی قلم و اندیشه باشد و از خداوند لوح و قلم خواستار سلامتی همه خادمان فرهنگ مکتوب شد.

 

 

گفتنی است آیین جایزه کتاب سال اصفهان روز گذشته(پنج شنبه 29 آبان ماه)با حضور استاندار اصفهان، جمعی از مسؤولان، اصحاب قلم و خادمان فرهنگ مکتوب در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان برگزار شد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات