۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۲۳۱۸۹۹
امام ‌جمعه خورموج:

حوزه و روحانیت نقشی مهم در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خورموج گفت: حوزه‌های علمیه به ویژه روحانیان و علمای دین با توجه به نفوذ کلامی که در میان مردم ‌دارند، می توانند جامعه را نسبت به مطالعه ترغیب و تشویق می کنند.
مصلح امام جمعه خورموج

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح، امام ‌جمعه خورموج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر درباره نقش کتاب و کتاب‌خوانی در حل مشکلات جامعه گفت: مهم‌ترین عامل رشد جوامع و تمدن‌ها گرایش به کتاب و مطالعه بوده است.

 

وی ادامه داد: خداوند برای هدایت مردم کتاب‌های آسمانی را فرستاده است و انبیای الهی یا خود کتاب داشتند و یا مبلغ کتب دیگر انبیا بودند، در حقیقت کتاب است که از زمان حضرت آدم، بشر را به سمت تعالی رهنمون داشته و پیشرفت همه تمدن‌ها در سایه کتاب بوده است.

 

امام جمعه خورموج تأکید کرد: مقام معظم رهبری یکی از شاخص‌ترین افراد در مطالعه کتاب است و در نمایشگاه‌های کتاب درباره کتاب‌های چاپ‌شده نظر می‌دهند که این نشان از اهمیت و جایگاه کتاب از دیدگاه ایشان دارد.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت کتاب گفت: امروز کتاب آموزی تنها یک وظیفه نیست، بلکه یک واجب دینی است و جوانان ما باید این را احساس کنند.

 

حجت الاسلام مصلح خاطرنشان کرد: علیرغم همه وسایل ارتباطی که در اختیار است، باز هم کتاب حرف اول را می‌زند، اما متأسفانه مشغله‌های کاری و برخی مجموعه‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی که در اختیار افراد است، مطالعه را در جامعه کم‌رنگ کرده است، یا عبارت بهتر میزان مطالعه در کشور ما بسیار پایین است.

 

وی در ارتباط با نقش حوزه علمیه و روحانیت در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی اظهار کرد: حوزه‌های علمیه به ویژه روحانیان و علمای دین با توجه به نفوذ کلامی که در میان مردم ‌دارند و تجربیات ارزشمندی که علما از مطالعه دارند، جامعه را نسبت به مطالعه ترغیب و تشویق می کنند که قطعاً اثرگذار است.

 

امام جمعه خورموج درباره سرانه مطالعه مردم کشور بیان کرد: سرانه مطالعه بسیار پایین است و یکی از راهکارهای رفع آن استفاده از روش‌های جدید مثل تندخوانی و نیز دوره‌های آموزشی نوین مطالعه کتاب است.

 

حجت الاسلام مصلح درخصوص مطالعه در فضای مجازی و کتاب های الکترونیکی گفت: با وجود این‌که دسترسی به مطالب در فضای مجازی سریع‌تر است، اما باز کتاب جایگاه خود را حفظ کرده است./833/ت302/ب3

ارسال نظرات