۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۲۳۱۹۰۰
استاندار اصفهان:

بهبود وضعیت حجاب،‌ نیازمند برنامه مدون است/ مردم هنوز طعم خروج از رکود اقتصادی را نچشیده اند

خبرگزاری رسا ـ استاندار اصفهان با انتقاد از وضعیت حجاب و عفاف گفت: این گونه مباحث باید در چارچوب قانون و در شورای فرهنگ عمومی و شورای امر به معروف و نهی از منکر و ستاد های مرتبط مطرح و برای بهبود وضعیت آن برنامه‌ریزی مدون و طراحی دقیق صورت پذیرد.
رسول زرگرپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان روز گذشته در گردهمایی ائمه جمعه استان اصفهان، گفت: درست است که مردم هنوز طعم خروج از رکود را نچشیده اند، ولی بتدریج اثرات آن ملموس تر خواهد شد.

 

وی با اشاره به اجلاس مشترک هیأت وزیران، استانداران و مسؤولان نظام تحت عنوان هم‌اندیشی، اظهار داشت: خوشبختانه با وجود تمام مشکلاتی که در کشورهای همسایه وجود دارد، کشور ما از امنیت کامل برخوردار است.

 

استاندار اصفهان تصریح کرد: مراسم سوگواری دهه محرم به بهترین شکل و با امن ترین حالت برگزار گردید و با عنایت امام زمان(عج) و همکاری هیأت ها و ائمه جمعه و فعالیت نیروی انظامی، هیچ گونه مشکل و کوچکترین حادثه ای نداشتیم.

 

زرگرپور اذعان داشت: با  عنایت امام زمان(عج)، هدایت های رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم فهیم کشورمان، ایران اسلامی در ساحل ایمنی و امنیت به سر می برد.

 

وی با تأکید بر این که باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم و تلاش نماییم به این وحدت و امنیت خدشه ای وارد نشود، خاطر نشان کرد: سیاست رهبر انقلاب و سفارش اکید ریاست محترم جمهور نیز بر همین اصل استوار است.

 

استاندار اصفهان با اشاره به موضوع حادثه اسید پاشی، اظهار داشت: با وجود این که سالیانه 2 هزار مورد اسیدپاشی در دنیا اتفاق می افتد و در شهر لندن 140 مورد در سال، رخ دادن این حادثه به تعداد محدود در اصفهان ناگهان به رویدادی بین المللی تبدیل شد.

 

وی نشر این خبر در سطح بین المللی را سوء استفاده دشمن از رویدادهای داخلی جهت خدشه دار نمودن امنیت ملی دانست و ابراز خرسندی نمود که با هوشیاری مردم ایران خصوصاً مردم فهیم اصفهان، این توطئه نقش بر آب شد.

 

زرگرپور در ادامه با اشاره به مباحث اقتصادی، بیان کرد: تورم نقطه به نقطه به حدود 15 درصد و تورم عمومی به زیر 20 درصد خواهد رسید.

 

وی افزود: البته این بدان معنا نیست که اجناس ارزان خواهد شد، بلکه از گران تر شدن اجناس به شکل تصاعدی و چند برابر شدن جلوگیری شده است.

 

مدیر ارشد استان با بیان این که دولت خروج از رکود را در برنامه سال 93 خود قرار داده است، عنوان کرد: طی 3 ماه گذشته میزان 820 میلیارد تومان تسهیلات جهت ایجاد اشتغال، تثبیت وضع موجود کارخانجات و جلوگیری از رکود ابلاغ شده است.

 

وی همچنین یادآور شد: در بخش درمان و طرح نظام سلامت کارهای بزرگی صورت پذیرفته است و طرحی 7 مرحله ای در حال انجام است.

 

زرگرپور خاطر نشان کرد: میزان پرداختی هر بیمار در گذشته بین 70 تا 80 درصد هزینه ها بود، در حالی که این میزان هم اکنون به 5 تا 10 درصد کاهش یافته است.

 

وی ادامه داد: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب که «هر بیمار باید فقط رنج بیماری را داشته باشد و نه بیشتر» این طرح انجام شد و در هر 24 ساعت در استان، حدود 200 میلیون تومان یارانه برای این طرح پرداخت می شود.

 

استاندار اصفهان با اشاره به این که رسیدگی به بحث زیرمیزی و مقابله با این پدیده یکی از موارد طرح نظام سلامت است، خاطر نشان کرد: حضور پزشکان متخصص در ساعات غیر اداری در بیمارستان ها با یارانه ای که پرداخت می شود، بسیار ملموس شده است.

 

وی افزود: بسیاری از بیماری ها و یا داروهایی که مشمول بیمه نبود با اجرای این طرح، مشمول خواهد شد.

 

استاندار اصفهان در ادامه از پرداخت 75 درصد تخصیص طرح های عمرانی استان برای اولین بار خبر داد.

 

زرگرپور با اشاره به طرح کنترل کیفی هوای منطقه اصفهان، از افزوده شدن 30 روز به تعدد روزهای با هوای سالم نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: این در حالی است که از 38 محور این طرح تنها 3 محور اجرایی شده است.

 

وی با اشاره به این که در مقوله آب استان دو طرح یکساله و سه ساله داشتیم، تصریح کرد: طرح یکساله طرحی اضطراری برای چاره جویی وضعیت قرمز آب استان بود که خوشبختانه با آبرسانی به 98 درصد مردم در بخش شرب و بدون جیره بندی با موفقیت به انجام رسید.

 

نماینده عالی دولت در استان اصفهان تأکید کرد: در صورت اجرای به موقع طرح 9 ماده ای، ظرف مدت 3 سال حوضه آبریز زاینده رود احیا خواهد شد.

 

وی در پایان با انتقاد از وضعیت حجاب و عفاف تصریح کرد: این گونه مباحث باید در چارچوب قانون و در شورای فرهنگ عمومی و شورای امر به معروف و نهی از منکر و ستاد های مرتبط مطرح و برای بهبود وضعیت آن برنامه‌ریزی مدون و طراحی دقیق صورت پذیرد.

 

شایان ذکر است در این گردهمایی چند نفر از ائمه جمعه دیدگاههای خود را در خصوص مسائل مختلف حوزه ی مأموریت خود بیان کردند./939/پ202/ب4

ارسال نظرات