۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۶
کد خبر: ۲۳۱۹۰۱
امام جمعه چادگان:

ایجاد حس نیاز به کتاب و مطالعه در جامعه بهترین راهکار برای ترویج کتابخوانی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که باید ضرورت کتابخوانی برای قشر جوان تبیین شود، گفت: همانگونه که جوانان ضرورت یافتن شغل یا ازدواج و تشکیل خانواده را احساس می کنند باید ضرورت مطالعه را نیز احساس کنند.
کتاب

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی، امام جمعه چادگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان به مناسبت هفته کتاب خوانی در مورد مهم ترین شاخصه ها و راهکارهای ترویج این سنت حسنه در بدنه جامعه، گفت: زمانی که ما به فرموده های رهبرمعظم انقلاب توجه می کنیم در می یابیم که یکی از مهمترین دغدغه های ایشان کتاب و کتاب خوانی است.

 

وی با بیان این که ما که مدعی هستیم در خط رهبری و ولایت گام بر می داریم باید این دغدغه را جدی بگیریم، افزود: همچنین پیشرفت یک کشور از عمل، دانش و فراگیری مردم آن نشأت می گیرد.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که پایه تمدنی کشور نیز وابسته به مطالعه است، تصریح کرد: ما باید این مسأله را جدی بگیریم با توجه به این که دانشمندان سرمایه های کشور هستند و این مسأله تنها از راه دانش و مطالعه محقق شده است.

 

وی با تأکید بر این که اگر جوانان ما اینگونه افراد را الگو قرار دهند به یقین وضعیت ما در مطالعه بسیار بهتر می شود، بیان کرد: اگر به رهبر معظم انقلاب به عنوان یک الگو نگاه کنیم می بینیم که میزان مطالعه ایشان چگونه است که حتی در طول یک سفر کتاب های چند جلدی را مطالعه کرده اند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که شیوه زندگی امام (ره) و دیگر بزرگان در مطالعه می تواند الگوی بسیار خوبی برای جوانان و طلاب ما باشد خاطرنشان کرد: تنها برای ترویج کتاب خوانی می توان الگو سازی کرده و به جوانان و طلاب الگوها را معرفی کنیم.

 

وی با بیان این که همچنین باید ضرورت این امر برای قشر جوان و طلبه ما تبیین شود، گفت: همانگونه که جوانان ضرورت یافتن شغل یا ازدواج و تشکیل خانواده را احساس می کنند باید ضرورت مطالعه را نیز احساس کنند.

 

امام جمعه چادگان با اشاره به این که البته برخی موانع نیز وجود دارد که مهمترین آن در دسترس بودن کتاب است، ادامه داد: بالا بودن قمت کتاب و دوری از ادبیات روز در تألیف کتب از مهمترین موانعی است که امروزه در کتاب خوانی مردم تأثیرگذار بوده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با توجه به این که امروز وظیفه نویسندگان است که این کتاب ها را بازنویسی کنند تا قشر جوان ما نیز بتوانند از این کتب استفاده کنند، افزود: بهتر است که کتاب خانه های سیار احداث شود تا کتاب به دورترین نقاط نیز برده شود./939/ت303/ب5

ارسال نظرات