۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۳۱۹۰۷
استاد حوزه و دانشگاه:

شهدا مهم ترین الگوی وفاداری به انقلاب و ولایت هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهدا مهم ترین الگوی وفاداری به انقلاب و ولایت هستند که حضور در یادواره شهدا می‌تواند ما را با ارزش‌های وجودی شهدا نزدیک کند.
شهداي گمنام در زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام محمد حیدری، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در یادواره 15 تن از شهدای روستاهای اومال، بریجان و وریجی محله نکا و همچنین سالگرد شهیده رقیه حسین زاده شهیده ترور تکفری ها در بیروت، در مسجد روستای اومال افزود: برگزاری یادواره شهدا موجب احیاء  فرهنگ جهاد و شهادت می‌شود و مهم ترین پیام شهدا نیز ولایتمداری بوده که باید در هر شرایطی در دستور کار ما قرار گیرد.

 

وی با اشاره به دیدگاه آیت الله مطهری اظهار داشت: این استاد و اندیشمند بزرگ انسان ها را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: برخی انسان ها به مال خود ارزش می دهند برخی به فکر خود و برخی به جان خود ارزش می دهند.

 

حجت الاسلام حیدری افزود: انسانی که حسینیه، مسجد و مدرسه می سازد به مال خود ارزش داده است، انسانی که کتاب می نویسد و در پی علم است به فکر خود ارزش داده و شهدا از ارزشمندترین افراد هستند که با گذشتن از جان خود به جان خود ارزش داده و موانع را برداشته اند.

 

وی اضافه کرد: اگر تاجر به مال و عالم به علم پرداخته است همه این موارد و ارزش های مختلف مدیون خون شهدا و ایثار آنان است.

 

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دینداران در جامعه دو دسته اند خاطر نشان کرد: دینداران جامعه یا دینداران اصلی اند یا دیندارن فصلی، که دین داران واقعی همین شهدا بعنوان سند افتخار و عزتمندی انقلاب و نظام هستند که جان خود را فدا کردند و در این مسیر ثابت قدم هستند و اما دینداران فصلی، کسانی هستند که به یاد خدا هستند اما در حال اضطرار، در زمان و مکان خاص، نان به نرخ روز می خورند و دین داری و دنیا خواهی دارند.

 

حجت الاسلام حیدری  با اشاره به جهاد در راه دین خاطر نشان کرد: شهدای ما با الگوبرداری از علمای دینی ما در این راه گام برداشتند و به لقاء حق رسیدند و به همین دلیل ارزش مداد علما از خون شهدا برتر است.

 

این مبلغ دینی در ادامه با اشاره به مضرات ماهواره گفت: وجود ماهواره در جامعه، ایمان‌ها را سست و متزلزل کرده و باید در این رابطه با بیداری بیشتری نسبت به برنامه‌ریزی‌های دشمن حرکت کنیم و با الگوقراردادن 200 هزار شهید از این عامل فساد فاصله بگیریم.

 

حجت الاسلام حیدری یادآور شد: رهبری از ماهواره به عنوان گنداب فساد نام بردند که زخم های فراوان دارد و خود فراموشی، خدا فراموشی، افسردگی، آلودگی روح، انزوا و گوشه‌نشینی و دین ستیزی از مضرات آن است.

 

این مبلغ دین و کارشناس اسلامی ادامه داد: علامه مجلس فرمودند: اگر می خواهید خانواده را نجات دهید، اطاعت خدا کنید و واجبات را انجام دهید و از کارهای زشت بازدارید و تا کار خیری انجام داد تشویق کنید و اکنون ماهواره از اعمال زشت و ناپسندی است که باید برای نجات خانواده از آن دوری کرد.

 

وی با تاکید بر ولایتمداری به عنوان تأکید شهدا در وصیت نامه هایشان افزود: شجاعت و ولایتمداری ویژگی بارز شهدای ما بود و اکنون نیز باید در پرتو حیات طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحت فرامین رهبری، ادامه دهنده راه درخشان و سرنوشت ساز شهدا باشیم.

 

حجت الاسلام حیدری گفت: ما در برابر خون شهدا رسالت بزرگی بر عهده داریم که حق شناسی، تقویت روحیه ایثار و شهادت، شناخت دشمن و استکبارستیزی، بیعت با اسلام و تقویت ایمان، بیعت با ولایت، درس‌آموزی از مقاومت از صدر اسلام تاکنون و نبرد با دشمن در جنگ نرم از جمله این رسالت است./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات