۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۳۱۹۱۷
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

حساسیت موضوع بحران جمعیت برای مردم تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به ابلاغ سیاست های افزایش جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: یکی از راهکارهای تحقق سیاست های افزایش جمیعت در کشور بحث تبلیغات است، در واقع باید جامعه به نوعی تفهیم کرد که این بحران جدی است.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید ممهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی صبح امروز در جلسه بررسی بحران جمعیت در استان با اشاره به وضعیت نامطلوب مسأله جمعیت و بافت جمعیت در کل کشور اظهار کرد: پیچیدگی و اهمیت این موضوع منجر به ابلاغ سیاست های کلی افزایش جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب در این زمینه شده است.

 

وی گفت: نحوه برخورد با بحث جمعیت، حساسیت و راهکارهای مقام معظم رهبری به این موضوع لزوم توجه به این مسأله را دو چندان می کند.

 

امام جمعه ارومیه با تأکید بر ضرورت عزم ملی برای تحقق سیاست های جمعیت کشور از سوی رهبر انقلاب، خاطرنشان کرد: وقتی مقام معظم رهبری روی مباحث با جزئیات وارد می شود نشان دهنده دقت و حساسیت موضوع است چراکه مسأله جمعیت و بحران آن در منطقه ما حساسیت بیشتری دارد و برای این کار عزم ملی نیاز است.

 

وی با اشاره به آمار ها بیان داشت: براوردهای آماری نشان دهنده بحرانی بودن مسأله است و طولی نمی کشد که با پیری جمعیت روبه رو خواهیم شد و در واقع باید مقابل دشمن تسلیم شویم.

 

حجت الاسلام والمسلمین با بیان این که تحدید نسل از توطئه های دشمنان است، گفت: غلبه بر این توطئه همت، فکر جدی و حساسیت مسؤولان و مردم را می طلبد.

 

وی اظهار داشت: یکی از راهکارهای تحقق سیاست های افزایش جمیعت در کشور بحث تبلیغات است و باید جامعه را نوعی تفهیم کرد، که این بحران جدی است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی از مسؤولان خواست سیاست های افزایش جمعیت را عملیاتی کرده و در این راه از اقدامات تشویقی نیز کمک بگیرند چنان چه در کشورهای اروپایی این کارهای تشویقی را به صورت عملیاتی انجام می دهند.

 

وی در پایان خواستار تشکیل کارگروه افزایش جمعیت شد و گفت: مسؤولان مرتبط ضمن انجام اقدامات لازم بودجه و تسهیلات، راهکارها را بررسی کرده و فرهنگ عمومی را برای تحقق این موضوع آماده کنند.

 

در ادامه جلسه حاضرین به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداخته و گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه کردند.

 

گفتنی است، جلسه بررسی بحران جمعیت در آذربایجان غربی در راستای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص کاهش زاد و ولد و بحران جمعیت در ایران، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در محل دفتر امام جمعه برگزار شد./936/پ202/ب

ارسال نظرات