۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۳۱۹۲۶
امام جمعه ساری:

بسیج، پشتوانه ای عظیم و الهی برای حراست از آرمان های نظام است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی گفت: بسیج، پشتوانه ای عظیم و الهی برای حراست از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب محسوب می شود.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان بر ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی در بخش های مختلف جامعه تأکید کرد و گفت: سبک زندگی اسلامی جامعه را در برابر هجمه های فرهنگی غرب مصون می دارد.

 

وی با بیان این که متأسفانه امروز سبک زندگی غربی در بخش های مختلفی از جامعه ما در حال گسترش است، افزود: این شیوه زندگی نمی تواند زمینه سعادت و تعالی جامعه را فراهم کند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که سبک زندگی اسلامی با اشاره به سخنان مهم رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص سبک زندگی اسلامی گفت: اصلاح سبک زندگی جامعه را به سوی سعادت و کمال حقیقی رهنمون خواهد کرد.

 

وی با بیان این که متأسفانه امروز فرهنگ و سبک زندگی غربی در جامعه اسلامی هر روز گسترش می یابد، افزود: متولیان دینی و فرهنگی باید سبک زندگی اسلامی را به جامعه معرفی کنند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که متأسفانه جامعه امروز شناختی نسبت به سبک زندگی اسلامی ندارند، افزود: برخی ها در جامعه سبک زندگی اسلامی را شیوه ای بی روح و بی نشاط می دانند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که سبک زندگی اسلامی سرشار از نشاط و شادی است، خاطرنشان کرد: دستگاه های دینی و حتی باید جامعه امروز به ویژه نسل جوان را با شیوه سبک زندگی که مورد نظر دین مبین اسلام آشنا کنند.

 

وی با اشاره به این که دشمنان اسلام با متحجر و بی روح جلوه دادن سبک زندگی اسلام تلاش می کنند الگوی غربی را جایگزین زندگی اسلامی کنند، تصریح کرد: باید با ارائه مناسب شیوه زندگی اسلامی مانع از تحقق این هدف شوم دشمن شد.

 

امام جمعه ساری با بیان این که سبک و شیوه زندگی خانواده ها باید برگرفته از اصول و مبانی دینی یک جامعه باشد، تصریح کرد: در جامعه اسلامی باید شیوه زندگی نیز بر مبانی اصول اسلامی طراحی شود.

 

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ادامه راه نهضت حسینی از سوی آحاد جامعه تأکید کرد و گفت: بر هر مسلمانی واجب است که ایثارگری ها و از خودگذشتگی های امام حسین(ع) و یاران باوفایش را بشناسیم و از آن الگو گیریم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نهضت حسینی سرشار از درس ها و عبرت های مهمی برای جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: انتظار می رود نقش اصحاب امام حسین(ع) در صحرای کربلا برای مردم بازگو شود.

 

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز تشکیل بسیج 20 میلیونی از سوی امام راحل اشاره کرد و افزود: بسیج یکی از یادگارهای ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.

 

وی با اشاره به این که اگر شهدا فداکاری و حماسه آفرینی نمی کردند، بی شک حفظ انقلاب میسر نبود و اکنون چیزی از این انقلاب باقی نمی ماند، افزود: بسیجیان با نثار جان خود و ریختن خون در پای نهال انقلاب اسلامی ایران آن را مقاوم و حفظ کردند و عزت اکنون ایران از همین جان‌فشانی‌ها و ایثارگری‌های آنان و خانواده های معظم شهدا است که باید از آن قدردانی شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که بینش عمیق و هوشمندی و دور اندیشی امام راحل با درایت بی نظیر خود در سال های سخت دفاع مقدس، قشرهای گوناگون را به یکپارچگی و بسیج عمومی، برای نجات کشور دعوت کرد، ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب با دستور تشکیل بسیج پشتوانه عظیمی برای دفاع از ایران اسلامی فراهم کردند بلکه با تدبیر امام راحل در سال های پس از جنگ تحمیلی نیز بسیج به عنوان یکی از بزرگترین و محکم ترین نهادهای کشور عزیزمان متجلی شد و امروز این درخت تنومند با کارکردهای اثر بخش خود، یاری رسان نیازهای آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی، عمرانی و سیاسی و دفاعی کشور است.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که بسیج، پشتوانه ای عظیم و الهی برای حراست از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب محسوب می شود، تصریح کرد: اکنون بر آحاد جامعه اسلامی است تا ضمن نهادینه کردن تفکر بسیج و بسیجی در کشور، بیش از پیش در راه اجرای این تفکر الهی و انسانی تلاش کردم و بدانیم که رمزماندگاری و ایستادگی در برابر قدرت های سلطه گر توکل به خدا با تفکر بسیجی و اتحاد مردم در سایه اطاعت از ولی فقیه زمان حضرت امام خامنه ای است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، بسیجیان را فرزندان محرم و عاشورا دانست و با بیان این که ایثارگیری های بسجیان در هشت سال دفاع مقدس همواره مثال زندنی است، گفت: بسجیان در کنار سپاهیان و سایر نیروهای نظامی، حماسه ای بی بدیل خلق کردند.

 

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره بسیج اشاره کرد و با بیان این که تا بسیج هست دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند، گفت: بسیج رمز ماندگاری، پایداری و عزت ملی است و بسیجی شدن آسان است ولی بسیجی ماندن سخت است./950/پ201/ب1

ارسال نظرات