۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۳۱۹۳۰
مسؤول امور روحانیان تیپ امام زمان:

هدف دشمن استحاله فرهنگی و تخریب هویت دینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی گفت: دشمنان با استفاده ابزاری از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان و سایت‌های اینترنتی مبتذل به دنبال استحاله فرهنگی و تخریب هویت دینی است.
ماهواره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی، مسؤول امور روحانیون تیپ مکانیزه امام زمان(عج) سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی شب گذشته در جمع نیروهای پایور به تشریح اهداف دشمنان در جریان ناتوی فرهنگی و جنگ نرم پرداخت و اظهار داشت: عدم گرایش و تمایل جوانان به ازدواج از آثار مخرب نفوذ فرهنگ غربی در کشور است.

 


وی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین اهداف شبکه های ماهواره‌ای تخریب بنیان خانواده، گسترش طلاق و کاهش ازدواج در نظام اسلامی و در نتیجه کاهش جمعیت است، خاطرنشان کرد: سوق دادن جوانان به سمت روابط نامشروع، عدم آرامش، اضطراب، افسردگی و افزایش پرخاشگری در خانواده نتیجه استفاده از ماهواره است.

 

حجت الاسلام موسوی هویت‌زدایی از مفهوم خانواده، تعصب‌زدایی از کانون خانواده و ترویج بی‌تفاوتی نسبت به حریم خانواده را از دیگر اثرات ویرانگر ماهواره دانست و گفت: مهم‌ترین معضل ماهواره عدم تطابق بسیاری از فرهنگ‌های ارائه شده با فرهنگ دینی و چارچوب اعتقادی اسلام و البته هویت شیعی و ایرانی مردم کشور است.

 


وی کمرنگ شدن باورهای دینی و عدم شرکت در جلسات مذهبی و شرعی همچنین ترک واجبات را مهم‌ترین اهداف گردانندگان شبکه‌های ماهواره‌ای عنوان کرد و افزود: تغییرات فاحش در شیوه پوشیدن لباس، آلوده شدن به گناهان اخلاقی و جنسی و ارتباطات نامشروع از جمله اثرات سوء استفاده از ماهواره است.

 


مسؤول امور روحانیون تیپ مکانیزه امام زمان(عج) عدم پذیرش این مسائل از سوی دیگر اعضای خانواده را عامل تعارض اخلاقی و فکری و در نهایت طلاق دانست و گفت: ایجاد مشکلات فیزیولوژی و روانی در اثر تماشای برنامه‌های محرک و هیجان‌آور، مصرف‌زدگی، تجمل‌گرایی، افزایش استفاده از مشروبات الکلی، موسیقی‌های منحط و مواد مخدر صنعتی از دیگر ابعاد مخرب ماهواره‌هاست.

 


حجت الاسلام موسوی با تأکید بر این‌که دشمن به دنبال ایجاد تقابل و تباهی فرهنگ در جامعه ایران بوده و در مسیر از بین بردن فرهنگ‌ ملی و بومی ما حرکت می‌کند، افزود: دشمنان با استفاده ابزاری از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان و سایت‌های اینترنتی مبتذل به دنبال استحاله فرهنگی و تخریب هویت دینی است.

 


وی به ابعاد سیاسی و ملی این شبکه‌های شیطانی نیز اشاره کرد و افزود: این شبکه‌ها که اکثر گردانندگان آنها وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان اسلام و صهیونیست‌ها هستند، با تبلیغات منفی شدید رسانه‌ای و سیاه‌نمایی‌ در صدد بدبین کردن مردم نسبت به نظام اسلامی هستند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات