۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۳۱۹۴۷
امام جمعه موقت شهرری:

رویکرد ملت ایران در مذاکرات بر اساس نیاز نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت شهرری گفت: رویکرد ما به مذاکرات بر اساس نیاز نیست در این مذاکرات ما به موفقیت برسیم یا نرسیم چیزی را از دست ندادیم و این دشمن است که به مذاکرات نیاز دارد.
حجت‌الاسلام عبدالعلي ابراهيمي، امام جمعه موقت شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی امام جمعه موقت شهرری در نماز جمعه این هفته ضمن دعوت مردم به تقوای الهی با اشاره مبانی کمال در صحیفه سجادیه گفت: بر اساس آنچه درصحیفه سجادیه وارد شده است دوستان ناباب، گناه و معصیت، نافرمانی و ناسپاسی خدا از عوامل سوء عاقبت است.

 

وی با اشاره به دعای شماره 8 امام سجاد در صحیفه سجادیه افزود: امام سجاد می فرماید الهی از حسرت بزرگ در روز قیامت، و از این‌که پاداش اعمالم را در روز قیامت دریافت نکنم و همچنین مصیبت عظیم، بزرگ و زشت‌ترین زشتیها که سوء معاد است به تو پناه می برم.

 

امام جمعه موقت شهرری در ادامه بحث گناه از هفته‌های پیش عنوان کرد: هر معصیت و تمرد از حق پیامد و تاثیرات خود را دارد، اگر چه پیامد و عکس العمل گناه در قیامت حتمی است اما برخی از گناهان پیامدهای آنی یا با تاخیر در دنیا دارد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشت: امام صادق می‌فرمایند: هر گز خدا نعمتی را به بندگان نداده که آن را سلب کند مگر اینکه بنده مرتکب گناه شده باشد اولین پیامد گناه این است نردبان تکامل و ترقی نعمت از انسان سلب می شود یا در تعبیر دیگر است که گاهی مطلق گناه و عمل زشت در مسیر زندگی و حرکت به سمت کمال انحراف ایجاد می‌کند.

 

وی با اشاره به این مطلب که ما بر اساس آموزهای دینی مامور به ترک گناه هستیم، بیان داشت: امام راحل در تفسیر سوره حمد می‌فرمایند خداوند انسان را به ترک گناه دعوت کرده خداوند ما را دعوت نکرده که زیاد قرآن یا نماز بخوانیم بلکه آنچه انسان را به سعادت می رساند مخالفت با هوای نفس است، امام علی(ع) در این رابطه می‌فرمایند: ترک کردن گناه از توبه کردن آسان‌تر است.

 

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به ایام شهادت امام سجاد(ع) گفت: بر مردم هر روز سه مصیبت وارد می‌شود اما به آن توجه ندارند مصیبت اول گذر عمر به عنوان سرمایه ارزشمندی است که از دست می‌دهند و نگران نیستند، مصیبت دوم این‌که به مرگ نزدیک می‌شوند اما برای خانه قبر توشه تهیه نمی‌کنند و مصیبت سوم ‌که به قیامت نزدیک می‌شود و برای آن زاد و توشه فراهم نمی‌کنند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به روز دوشنبه به عنوان سالروز ورود اسرا به شام و روز سه شنبه چهارم آذر سالروز شهادت زید بن علی بن حسین گفت: زید بن علی بن حسین بعد از حادثه کربلا برای خون‌خواهی شهدای کربلا قیام کرده و در چنین روزی کشته شد.  

 

وی با اشاره به روز پنج شنبه به عنوان سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به دستورامام راحل در سال 57 عنوان کرد: در چنین روزی امام راحل فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را داد که از اهداف اصلی آن پشتبانی از آرمانهای امام راحل و ارزشهای دینی و اسلامی بود.

 

امام جمعه موقت شهرری با بیان این‌که امروزصهیونیستها برای یهودی سازی قبله اول مسلمانان تلاش های زشتی را انجام می دهند، بیان داشت: مقام معظم رهبری هفته گذشته در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه افسری خطاب به همه آنها و بسیجان و همه طرفدان انقلاب اسلای و همه ملتهایی که در جهت پیروزی انقلاب هستند فرمودند استکبار جهانی در صدد است که اسلام را زشت نشان داده و اسلام هراسی را در دنیا گسترش دهد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی افزود: اندیشه‌ دشمن برای عملی کردن این توطئه خطرناک آموزش دادن تروریست‌هایی تندرو چون داعش به نام گروه اسلامی برای لکه دار کردن اسلام در نگاه افکار عمومی است، زیرا آنها از پیروزی‌های بزرگ امام راحل، مقام معظم رهبری و مردم ایران که سبب فراگیر شدن اسلام در سراسر دنیا شده در هراس هستند.

 

وی با اشاره به این‌که بسیج اختصاص به یک گروه خاص ندارد بلکه همه ملت ما افتخار می کنند که بسیجی هستند، گفت: به تعبیر امام راحل و مقام معظم رهبری بسیجی باید بهترین ها در اخلاق، ایمان، حمایت از انقلاب اسلامی و مستضعفیین باشد اگر چنین باشد این حقیقت ناب بسیجی را می‌توان به دنیا صادر کرد که سبب پیروزی ما در جهان خواهد شد.

 

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به برخی خبرها در رسانه‌ها که کشور ایران به مذاکرات نیاز دارد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی انقلابی بر اساس گفتمان‌های منطقی، مستدل، عزت‌مندانه و عزت‌مدارانه است این ملت در پرتو عاشورا شعار «هیهات منا الذله» از زبانش نمی افتد ما به مذاکرات نیاز نداریم در این مذاکرات ما به موفقیت برسیم یا نرسیم چیزی را از دست ندادیم ما بر اساس اصول خود در حال پیشروی هستیم این دشمن است که به مذاکرات نیاز دارد./807/پ201/ب4

ارسال نظرات