۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۲۳۲۰۰۶
امام جمعه موقت زاهدان:

توافق یا عدم توافق هسته‌ای، تقابل جمهوری اسلامی و استکبار را تغییر نخواهد داد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حمیدی گفت: دشمنان ما با هیاهوی خود هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند چرا که جرأت رویارویی با جمهوری اسلامی ایران را ندارند.
حجت الاسلام ابراهيم حميدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، امام جمعه موقت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: در قرآن مثل‌هایی وجود دارد که به زمان خاصی اختصاص ندارند و خداوند به وسیله آنها برخی واقعیت‌ها را به مؤمنین یادآوری می‌کند.

 

وی ادامه داد: یکی از این مثال‌ها، شجره طیبه است که بر شرایط زمانه ما انطباق دارد و امروز بسیج مصداق شجره طیبه است زیرا همانطور که قرآن کریم در توصیف شجره طیبه می‌فرماید ریشه‌های این درخت در زمین مستحکم شده و شاخه‌های آن در آسمان قرار گرفته است، بسیج نیز شجره طیبه‌ای است که ریشه‌های آن در نظام اسلامی به تثبیت رسیده و شاخه‌های آن نه تنها در ایران اسلامی بلکه در بسیاری از کشورها سایه افکنده است.

 

امام جمعه موقت زاهدان افزود: شاخصه مهم بسیج اخلاص است، بسیج در کمال خلوص، ثمره‌های فراوانی را برای انقلاب به بار آورده است که دفاع مقدس اولین ثمره آن بود و این دفاع جانانه در پرتو اندیشه‌های امام راحل و فرهنگ بسیجی به حماسه‌ای بی‌بدیل ختم شد؛ سازندگی و پیشرفت‌ علمی کشور نیز بدون بسیج و فرهنگ بسیجی امکان‌پذیر نبود، به نحوی که امروز اقتدار و سربلندی نظام اسلامی مرهون بسیج و بسیجیان است، اکنون انقلاب اسلامی ما توسط بسیج به جهان صادر شده است و مشاهده می‌کنیم که کشورهایی همچون عراق، سوریه و یمن نیز با تأسی از ساختار و فرهنگ بسیج به پیروزی‌های خوبی دست یافته‌اند.

 

وی تأکید کرد: دشمنی مستکبران با نظام جمهوری اسلامی به دلیل همین کلمه و فرهنگ بسیج است، اگر امروز مسائل هسته‌ای را پیش می‌کشند، فقط بهانه واهی ‌می‌آورند و مشکل آنان با تفکر بسیجی ملت ایران است، چراکه بسیج خواب آنان را آشفته کرده و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است.

 

حجت الاسلام حمیدی با بیان حساسیت مذاکرات هسته‌ای در روزهای آینده اظهار داشت: استفاده صلح‌آمیز حق همه کشورها به ویژه کشورهای عضو NPT است اما غرب با وجود یک سال مذاکرات سخت و سنگین نمی‌خواهد این اجازه را به جمهوری اسلامی بدهد، غرب باید بداند که با توافق یا عدم توافق هسته‌ای هیچ اتفاقی در ایران رخ نخواهد داد و تقابل بین نظام جمهوری اسلامی و استکبار همچنان ادامه دارد.

 

وی تصریح کرد: دشمنان ما همانطور که از ابتدای انقلاب با تحمیل جنگ و تحریم‌های بی‌سابقه کاری از پیش نبرده‌اند، اکنون نیز با هیاهوی خود هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند چرا که جرأت رویارویی با جمهوری اسلامی ایران را ندارند./831/پ201/ب
 

ارسال نظرات