۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۲۳۲۰۰۷
امام جمعه اراک:

مسلمانان تا آخرین نفس از قدس دفاع می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اراک گفت: آمریکایی ها از سال 58 ما را تحریم کرده اند و همچنین تحریم های دیگری را در این سا لها بر ملت و کشور اسلامی ما روا داشته اند و به گمان خودشان این تحریم ها چماقیست آتشین و ما دیگر از ترس آن نمی توانیم دست به پیشرفت و پیشبرد اهدافمان در کشور عزیزمان بزنیم، اما آنها نمی دانند که چماق آنها چماقی زنگ زده بیش نیست.
نماز جمعه اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، آیت‎الله قربانعلی دری نجف آبادی، امام جمعه اراک درخطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اظهار کرد: امام سجاد (ع) در کاخ یزید در خطبه آتشین خود که منجر به لرزه در آمدن ستون های کاخ طاغوتی اموی گردید، که ما در اینجا به فراز کوچکی از آن می پردازیم فرمودند: مجالس الصالحین داعیه الی الصلاح، در مجالسی که افراد صالح، مومن و پرهیزگار و با تقوا داشته باشد این موجب می شود که انسان به سمت صلاح و پاکی و پاکیزگی حرکت کند و این بدین معنی است که ما همواره باید سعی کنیم در جلسات و نشست و برخاست هایمان با افراد صالح باشد و سعی شود در جلساتی ک آلوده به گناه است دوری و پرهیز کنیم، لذا هرجا که بویی از گناه به مشام رسید باید پا به فرار گذاشت و هر جا بوی ذکر و انس و یاد خدا بود به فرمایش امام سجاد (ع) به سوی آن بشتابیم و در آن جلسات حضور مستمر داشته باشیم.

 

وی افزود: نشست و برخاست با خوبان سبب خیر در زندگی و نشست و برخاست با افراد فاسد، معتاد، آلوده و منحرف خواهی نخواهی اثر می گذارد و مانند این است که مدتی در کنار مزبله باشیم و بوی مزبله بگیریم، و هنگامی که ما در کنار عطاری باشیم بوی عطر بر می داریم،لذا باید همه ما در کناری عطاری ها برویم و از بودن در کنار مزبله ها دوری کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: امام سجاد (ع) در همان مجلس می فرمایند: آداب علما، نشست و برخاست با ایشان و ادب علما موجب زیادی عقل می گردد، و اگر انسان تحت تاثیر انفاس علما قرار بگیرد عقل انسان در سایه این ارتباط کاملتر می شود.

 

وی اظهار کرد: الحمدالله امروزه می بینیم بخاطر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و دیگر علمای ارزشمند در کشور اسلامی مان، در اندیشه مردم آگاهی و بیداری بوجود آمده است و این از حضور و برکت این علمای ربانی است، لذا اطاعت از اهل بیت (ع) و ولی امر مسلمین تمام و عامل عزت است و اگر عزت دنیا و آخرت را بخواهیم باید از اهل بیت (ع) و ولی امر عزیزمان اطاعت کنیم.

 

آیت الله دری نجف آبادی مروت و مردانگی را از بیان امام زین العابدین (ع) این چنین بیان می کنند که انسان از مالش به خوبی بهره برداری کند و یک وجب زمین یا یک درخت و... را به هدر ندهد واین بهره برداری به راستی همین اقتصاد مقاومتی است که می توان از جملات امام سجاد (ع) برداشت کرد.

 

امام جمعه اراک با بیان اینکه این هفته، هفته بسیج نامگذاری شده است گفت: بسیج نشات گرفته از کربلا و عاشوراست و بسیج در راه خدا، امام حسین (ع) و اهل بیت (ع)، اخلاق و معنویت یک مکتب فرهنگی است و بسیج تنها مختص به کسانی که این لباس را پوشیده‌اند نیست بلکه فرهنگ بسیجی برای تمامی ملت است که در تمامی جبهه های سیاسی، اقتصادی و نظامی بسیجی هستند و اگر لازم باشد در جبهه مجاهدت هم بسیجی‌اند لذا کسانی که لباس بسیجی به تن دارند مسؤولیت سنگین‌تری هم دارند و باید بیشتر مراقبت کنند.

 

وی افزود: تمامی مساجد پایگاه های معنوی و فرهنگی ما هستند و رابطه بسیج و روحانیت مساجد و هیئت امناهای مساجد در سراسر کشور باید بسیار صمیمی باشد تا به یاری و پشتیبانی و معنویت و اخلاق، بتوانیم توطئه های دشمنان را خنثی سازیم و مساجد هر روز آبادتر شوند و انشالله زمینه های ظهور ولی عصر امام زمان (عج ) هرچه زودتر فراهم شود.

 

آیت الله دری نجف آبادی همچنین به هفته کتاب و کتاب خوانی اشاره کرد و گفت: قرآن بزرگترین یادگار پیغمبر (ص) و معجزه ایشان است و خداوند عزوجل برای صحبت با بندگان خود این معجزه را خلق نمود و علمای بزرگ ما به آثارشان زنده‌اند و این آثار ارزشمند به واسطه کتاب ها در اختیار ما است که می توان به امام راحل اشاره کرد که در طول عمر بابرکت خود به جزء صحیفیه نور، 50 جلد کتاب تالیف کرده اند، لذا کتاب همچون مایه حیات و سرمایه دین و دنیا و آخرت است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه افزود: قدس مسئله اصلی امت اسلامی است و در این راستا همگان باید هوشیار باشند چراکه صهیونیست ها برای تحت فشار قرار دادن مردم قدس برنامه دارند آنها می خواهند با فشار، تهدید، شکنجه و کشتار نمی توانند فلسطین و قدس را از چنگال مسلمانان بیرون آورند، زیرا مسلمانان پای فلسطین و قدس شریف ایستاده اند.

 

وی افزود: بعد از مکه، مدینه و عتبات عالیات، قدس بزرگترین پایگاه توحیدی مسلمانان است و همه تا آخر پای قدس شریف ایستاده ایم و مالا، جانا و لسانا از عظمت آن با تمام وجود دفاع خواهیم کرد انشالله.

 

وی در ادامه خطبه ها به مذاکرات هسته ای پرداخت و گفت: ما هیچ وقت دلمان را 100 درصد به این مذاکرات خوش نکرده ایم و آنچه مهم است این است که ما ملت ایران اسلامی با همت بلند در راه پیشرفت و سربلندی کشورمان تلاش بکنیم.

 

آیت الله دری نجف آبادی همچنین افزود: آمریکایی ها از سال 58 ما را تحریم کرده اند و همچنین تحریم های دیگری را در این سا لها بر ملت و کشور اسلامی ما به ناروا روا داشته اند و به گمان خودشان این تحریم ها چماقیست آتشین و ما دیگر از ترس آن نمی توانیم دست به پیشرفت و پیشبرد اهدافمان در کشور عزیزمان بزنیم، اما آنها نمی دانند که چماق آنها چماقی زنگ زده بیش نیست و ما در این راستا با امید به خود و خدای خود و همت های بلندمان بر تمامی این تحریم ها فائق می آییم.

 

وی در ادامه اظهار کرد: تولیدکنندگان، صنعتگران، کشاورزان، تولید کنندگان و تلاش جوانان ایران اسلامی می توان با رکورد اقتصادی مقابله کنیم زیرا که ظرفیت های کشور ظرفیت های بسیار خوبی است و ما باید تمام ظرفیت های کشور را به کار گیریم و از ریخت و پاش ها و زندگی های اسراف گرایانه پرهیز کنیم، کار مضاعف انجام دهیم و صرفه جویی و قناعت داشته باشیم.

 

امام جمعه اراک در پایان به عدم اعتماد مجلسی ها در مورد 4 وزیر پیشنهادی رییس جمهور محترم کشورمان اشاره کرد و گفت: امیدوارم پنجمین وزیر پیشنهادی دولت که اقای دکتر فرهادی می باشد و ایشان فرد ارزشمندی تاکنون بوده اند و سوابق ایشان که هم اکنون مسؤول هلال احمر و در گذشته وزیر بهداشت و آموزش عالی بوده اند گواه این مطلب است، با همراهی و همکاری نمایندگان مجلس همراه شود، زیرا به طول انجامیدن و نداشتن وزیر در این پست حساس به ضرر ملت و کشور اسلامی مان است و در شأن دولت و مجلس کشورمان نیست که در این مسأله بیش تر از این سماجت بورزند./828/پ201/ب

ارسال نظرات