۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۲۳۲۰۲۳
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس:

مطالعه ای ارزشمند است که انسان را در مسیر معرفت و بندگی قرار دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مطالعه خوب مطالعه ای است که انسان را در مسیر معرفت دینی و بندگی خداوند قرار می دهد، گفت: مطالعه اگر درست و هدفمند باشند انسان را به تفکر در نظام هستی دعوت کرده و به این ترتیب زیرساخت های تفکر دینی را در انسان فراهم می کند.
مطالعه ای ارزشمند است که انسان را در مسیر معرفت و بندگی قرار دهد

مراد هاشم‌زهی، نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که دین اسلام دین فرهنگ و مطالعه است، گفت: در اسلام بر هیچ امری به اندازه مطالعه و علم آموزی تاکیده نشده و همواره علم، کلید بندگی خداوند عنوان شده که البته در قرآن کریم علم و مطالعه ای می تواند انسان را هدایت کند که او را به تفکر واداشته و در مسیر بندگی الهی قرار دهد.

 

وی افزود: متاسفانه ما به عنوان مسلمانان آنچنان که باید به مطالعه توجه نداریم در حالی که حضرت امیرمؤمنان علی(ع) به فرزندشان امام حسن مجتبی(ع) در نامه ای می نویسند: فرزندم من آنچنان سرگذشت گذشتگان را مطالعه کرده ام که انگار با آن ها زندگی کرده ام.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه با اشاره به این که علم بستر گسترش اسلام است، گفت: اگر می خواهیم نور اسلام را گسترش دهیم باید علم و مطالعه خود را نسبت به نظام الهی با مطالعه دقیق قرآن و سایر کتاب ها افزایش دهیم تا به عنوان مسلمانان حرفی برای گفتن در مقابل پیروان سایر ادیان داشته باشیم.

 

هاشم زهی با بیان این که مطالعه همگانی و مفید، مهمترین خواسته رهبر معظم انقلاب از گروه های مختلف است، افزود: متأسفانه ما تاکنون با وجود این که ادعای ولایتمداری داریم نتوانسته ایم سرانه مطالعه و خرید کتاب را در سبد خرید خانواده افزایش دهیم و به جای این که پول خود را صرف خرید کتاب و مطالعه کنیم پول خود را صرف خرید کالاهای بی ارزش، غیر ضروری تجملی می کنیم.

 

وی با بیان این که کتاب از منظر اسلام جایگاه خاصی دارد، افزود:  شایسته است که مردم مومن و متعهد جامعه اسلامی ما بیشتر از گذشته به کتاب و مطالعه توجه داشته باشند.

 

نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انسان برای به دست آوردن خلاقیت ذهن و اندیشه کارآمد و پیمودن پله‌های ترقی در زندگی شخصی و اجتماعی نیاز به کتاب، مراجعه به آن و مطالعه دارد.

 

هاشم‌زهی با اشاره به این‌ که کتاب و کتاب‌خوانی در ایجاد تفکر صحیح نقش انکارناپذیری دارد، تصریح کرد: تنها مطالعه مفید است که می تواند به چارچوب های فکری و ذهنی انسان جهت داده و آن را به خوبی توانمند کند.

 

وی کتاب را تجارب گذشتگان و ابرازی برای انتقال اطلاعات و مفاهیم به نسل‌های آینده عنوان کرد و افزود: گذراندن وقت با کتاب‌خوانی و مطالعه بسیار خوب و ارزشمند است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: جوانان و نوجوانان برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر و سربلندی در دوران تحصیل باید فرصت‌ها را غنیمت شمرده و هدفمند از آن ها استفاده کنند و بیشتر فرصت فراغت خود را به مطالعه اختصاص دهند.

 

هاشم‌زهی درک بهتر و بیشتر مفاهیم و روشن‌شدن فکر و اندیشه را از مزایای مهم کتابخوانی و مطالعه عنوان کرد، گفت: انسان وقتی مطالعه مداوم داشته باشد می‌توانند قدرت تحلیل و تفسیر خود را افزایش دهد.

 

وی با اشاره به این که باید بسترهای لازم برای مطالعه مفید در کشور فراهم شود، یادآور شد: مسؤولان خراسان جنوبی باید در زمینه مطالعه به نحوی برنامه ریزی کنند که این استان به یکی از قطب های مهم کشور در زمینه مطالعه مفید تبدیل شود./968/ت302/ب5 

 

ارسال نظرات