۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۳۲۰۷۵
همزمان با سالروز ورود کاروان اهل بیت به شام؛

همایش «منشور عزت» در بقاع شاخص خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی از برگزاری همایش های منشور عزت در امامزاده ها و بقاع متبرک شاخص این استان همزمان با اول صفر، سالروز ورود کاروان اهل بیت(ع) به شهر شام خبر داد.
همايش منشور عزت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی امروز در جلسه هماهنگی و ستاد استانی همایش منشور عزت که در محل این اداره کل با حضور مسؤولین ستادی برگزار شد، اظهار کرد: دوشنبه سوم آذر ماه جاری همزمان با اول صفر و سالروز ورود کاروان اسرای کربلا به شهر شام، همایش های منشور عزت در امامزاده های این استان با حضور مردم و مسؤولان برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که در این زمینه برگزاری شش همایش محوری در شش امامزاده شاخص شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی به صورت ویژه برنامه ریزی شده است، افزود: همایش محوری منشور عزت در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

 

به گفته حجت الاسلام سهرابی افزون بر این همایش های منشور عزت به صورت ویژه در شهرستان شیروان در محل بقعه متبرک امامزاده غیبی، در فاروج در حرم مطهر امامزاده سیدجعفر(ع) سیاهدشت، در شهرستان گرمه در  امامزاده فخرالدین(ع) ایور، در مانه و سملقان در محل امامزاده سیدمحمد(ع) دلاور و در شهرستان اسفراین نیز در محل حرم مطهر امامزاده سیدجعفر(ع) برگزار شود.

 

وی با بیان این که همایش و تجمع منشور عزت برای نخستین بار است که در کشور با عاملیت سازمان اوقاف به طور همزمان در امامزاده ها و بقاع متبرک استان های مختلف کشور برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این همایش در راستای پیروی از سیره و منش خاندان اهل بیت(ع) و الگو گرفتن از مکتب حسینی مبنی بر تقابل با ظلم و بیان حقیقت حادثه عاشورا طراحی و برنامه ریزی شده است.

 

حجت الاسلام سهرابی تبیین قیام امام حسین(ع) و ادامه این قیام به صورت فرهنگی از سوی حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(ع) در کاخ استکبار، ترویج پیروی از سیره و منش خاندان اهل‌بیت (ع)، آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان و نسل های جدید با مکتب عاشورا، اجرای نیات خیر واقفان موقوفه های مرتبط با روضه خوانی و اقامه عزای حسینی و ... را از جمله اهداف برگزاری این همایش ها ذکر کرد.

 

وی اظهار داشت: در این برنامه ها با تجمع عاشقان و پیروان حسینی در امامزاده ها برنامه هایی نظیر قرائت خطبه حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س)، مداحی، سخنرانی مذهبی، مسابقات فرهنگی و مذهبی و ... با حضور مداحان و روحانیان برجسته برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی تصریح کرد: افزون بر این در همایش های منشور عزت در امامزاده ها و بقاع متبرک استان خراسان شمالی شرکت کنندگان شعارهای «لبیک یا حسین» و «لبیک یا زینب» را در آستان این اماکن مقدس فریاد خواهند زد.

 

به گفته وی همچنین در تجمعات منشور عزت در این استان کتاب «منشور عزت» با موضوع تبیین خطبه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) نیز در بین شرکت‌کنندگان توزیع می شود.

 

گفتنی است، همزمان با ورود کاروان اهل بیت(ع) به شهر شام در نخستین روز از ماه صفر‌ و خطبه‌خوانی حضرت سجاد(ع) و عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری(س) در کاخ یزید‌، همایش های منشور عزت با هدف تبیین قیام حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در کاخ استکبار در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می شود.

 

لازم به یادآوری است، در استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور 156 امامزاده و بقعه متبرک ثبت شده وجود دارد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات