۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۳۲۰۹۹

همراهی مبلغان حوزوی با کاروان‌های زیارتی حسرت دیدار تبریز

خبرگزاری رسا ـ روحانیان و مبلغان حوزوی کاروان 5 هزار نفری زائران بارگاه مقدس حضرت علی بن موسی الرضا در مشهد مقدس را همراهی خواهند کرد.
اعزام کاروان حسرت ديدار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ه) آذربایجان شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان این‌که 5 هزار نفر از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد استان برای زیارت بارگاه امام هشتم عازم مشهدمقدس خواهند شد، اظهار داشت: روحانیان و مبلغان حوزوی کاروان 5 هزار نفری زائران حضرت علی بن موسی الرضا را همراهی خواهند کرد.

 


وی با بیان این‌که به همراه هر کاروان روحانی هر شهرستان اعزام می شود، افزود: قرار است چهارم آذر ماه سال جاری 5 هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد به همت خیران استان آذربایجان شرقی به مشهد مقدس اعزام شوند که شرایط سنی برای سالمندان زن، بالای 55 سال و برای مردان بالای 60 سال می باشد.

 


دشتی با بیان این‌که 364 هزار و 514 سالمند بالای 60 سال در استان آذربایجان شرقی زندگی می کنند که 16 درصد آنها تحت پوشش کمیته امداد استان است، گفت: برای اسگان زائران سالمند و نیازمند استان، 51 هتل در مشهد مقدس در نظر گرفته شده است و همراه این کاروان‌ها عالاوه بر روحانی، یک پزشک و پرستار نیز برای ارایه خدمات درمانی اعزام می شوند.

 


مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان این‌که در سال 87 تعداد 200 نفر از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد به مشهد مقدس اعزام شده بودند، گفت: درصدد هستیم طی 4 سال آینده تمام سالمندان تحت پوشش کمیته امداد را به مشهد مقدس اعزام کنیم.

 


وی همچنین در خصوص مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان اعلام کرد: طبق آخرین آمار 6 ماهه اول سال، 69 هزار و 789 خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند که 6 هزار و 854 خانواده در استان از کمیته امداد مستمری نمی گیرند و فقط از خدمات فرهنگی، درمانی و مسکن بهره مند هستند.

 


دشتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در 6 ماهه اول سال 22 میلیارد تومان مستمری به مددجویان پرداخت شده است، گفت: بعد از 5 سال مستمری مددجویان 30 درصد افزایش یافته است و در بخش درمان مددجویان، در شهرهای بالای 20 هزار نفر، 67 هزار نفر خدمات درمانی دریافت کرده اند که در مجموع برای درمان این افراد، 3 میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه شده است.

 


وی ادامه داد: برای تهیه جهیزیه برای نو عروسان تحت پوشش کمیته امداد استان، در 6 ماهه سال جاری، 2 هزار 500 میلیارد تومان از کمک های مردمی، زکات و صندوق صدقات اهدا شده است، 5 هزار و 203 یتیم نیز تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که این افراد با حمایت و سرپرستی 3 هزار و 600 خانواده زندگی می کنند.

 


مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی اعلام کرد: 174 مسکن در 6 ماهه اول سال با هزینه 3 میلیارد تومان برای مددجویان تامین شده است، ضمن این‌که در همین مدت، 5 میلیارد و 700 میلیون تومان از کمک های صندوق صدقات،  21 میلیارد تومان زکات و 20 میلیارد تومان از سوی خیرین برای تامین مسکن مددجویان جمع‌آوری شده است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات