۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۳۲۱۱۷
کوثری:

مذاکرات به احتمال زیاد تمدید می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کوثری با اشاره به این مطلب که غربی‏ها در این مذاکرات به خواسته‎های نامشروع خود نرسیده‏اند و به همین دلیل از تمدید مذاکرات سخن می‏گویند، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده هم نمی‏تواند از خط قرمزها عبور کند به همین دلیل احتمال تمدید مذاکرات وجود دارد.
دکتر اسماعيل کوثري

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به امکان تمدید مذاکرات از سوی 1+5 به ویژه آمریکا و همچنین اعلام روز سوم آذر ماه روز توافق نهایی از سوی تیم مذاکره کننده کشورمان، گفت: به دلیل نیامدن تیم مذاکره کننده به مجلس شورای اسلامی این تناقض گویی‏ها قابل جمع کردن نیست.

وی با بیان این‏که آمریکاییها و سه کشور اروپایی رسیدن به توافق نهایی را بسیار دشوار توصیف کردهاند، ابراز داشت: تیم مذاکره کننده باید این مسأله را روشن کند که بر چه اساسی روز سوم آذر ماه را روز توافق نهایی اعلام کرده‏اند.

کوثری با اشاره به این مطلب که غربی‏ها در این مذاکرات به خواستههای نامشروع خود نرسیده‏اند و به همین دلیل از تمدید مذاکرات سخن می‏گویند، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده هم نمی‏تواند از خط قرمزها عبور کند به همین دلیل احتمال تمدید مذاکرات وجود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‏که تیم مذاکره کننده نباید تابع 1+5 باشد، تصریح کرد: تیم مذاکره کننده باید اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در این مذاکرات نشان دهد و نباید اجازه دهد که غربی‏ها برای ما تصمیم‏گیری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به شایعاتی مبنی بر این‏که این احتمال می‏رود که تیم مذاکره کننده این توافق را به هر قیمتی پذیرفته باشد، خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده تیمی بی تجربه و مبتدی نیست که بخواهد به هر قیمتی به توافق نهایی رسد و این مسأله هیچ وقت از طرف تیم مذاکره کننده اتفاق نخواهد افتاد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‏که تیم مذاکره کننده اطلاعات روند مذاکرات را در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار نمی‏دهد، تصریح کرد: این مشکل از اول وجود داشته است و هنوز هم وجود دارد و با رایزنی‏ها و گفت وگوهایی که صورت گرفته متاسفانه بعد از یک سال این مشکل حل نشده است./922/پ302/ف    

  

 

ارسال نظرات