۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۳۲۱۲۰
حاج عبدالباقی:

شفاعت اخروی در گرو همراهی عملی با اهل‌بیت است

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر قرآنی و استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که شفاعت اهل‌بیت(ع) تنها شامل کسانی می‌شود که در دنیا به صورت عملی با اهل‌بیت(ع) همراهی کنند، گفت: درجات اهل بهشت نیز بر اساس میزان همراهی آنها با اهل‌بیت(ع) مشخص می‌شود.
مريم حاج عبدالباقي، پژوهشگر قرآني و استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مریم حاج عبدالباقی، پژوهشگر قرآنی و استاد حوزه و دانشگاه بعداز ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی که از شبکه یک سیما پخش شد با بیان این که فرهنگ معیت با خوبان ریشه قرآنی دارد، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم معیت با خوبان را راه نجات انسان عنوان می کند و حضرت نوح(ع) هنگامی که می خواستند پسرشان کنعان را هدایت کنند به او فرمودند از معیت با کافران دست بردارد که این موضوع نشان دهنده اهمیت معیت و همراهی است.

 

وی افزود: اگر انسان در زندگی خود از معیت خوبان بهره مند نشود و مقابل انسان های برگزیده عالم قرار گیرد در قیامت انگشتان خود را از شدت پشیمانی خواهد گزید و حسرت می خورد و می گوید ای کاش در دنیا در کنار پیامبر(ص) و خوبان امت ایشان قرار می گرفتم.

 

استاد حوزه و پژوهشگر قرآنی ادامه داد: اگر انسان در معیت خوبان قرار گیرد حالات عرفانی و پاکی آنها در انسان اثر کرده و موجب می شود آن فرد نیز با عمق معرفت دینی و بندگی خداوند آشنا شود و بر اثر همین تحولی که در اثر خواندن مناجات خوبان در او ایجاد می شود راه نجات را پیدا خواهد کرد.

 

حاج عبدالباقی ادامه داد: انسان زمانی که معیت با خوبان را بر می گزیند مانند آنان می شود و برخلاف سایر افرادی که پایبند دنیا هستند، به شادی های زودگذر دنیوی دلخوش می کنند به این امور بی تفاوت شده و شادی او در مسیر شادی اهل بیت(ع) و خوبان خداوند قرار می گیرد.

 

وی افزود: انسان باید در زندگی خود بنابر فرموده قرآن معیت با خوبان را انتخاب کند زیرا انسانی که معیت کافران و انسان های ظالم را انتخاب می کند نه در دنیا و نه در آخرت از این معیت بهره مند نمی شود مانند همان کسانی که در روز عاشورا به جنگ با امام حسین(ع) رفتند و انتظار فرمانروایی کوفه، استانداری ری یا طلا و کاخ های زیبا را داشتند، هرگز به آرزوی خود نرسیدند و در آخرت نیز حسرت می خورند زیرا آخرت خود را نیز از دست داده اند.

 

پژوهشگر قرآنی و استاد حوزه و دانشگاه محشور شدن با اهل بیت(ع) و بهره مندی از شفاعت ایشان در آخرت را ویژه کسانی دانست که در دنیا همراهی با اهل بیت(ع) را انتخاب کرده اندو ادامه داد: اهل بیت(ع) در مناجات با خداوند حزن و غم دوری پروردگار و بندگی ایشان را داشتند بنابراین انسانی که معیت و همراهی اهل بیت(ع) را انتخاب می کند باید مانند ایشان غم فراق یار را داشته باشد زیرا تنها همین غم است که در قیامت می تواند انسان را از عذاب آتش در امان نگهدارد.

 

حاج عبدالباقی یادآور شد: درجات افراد در بهشت بر اساس میزان معیت آنها اهل بیت(ع) تنظیم می شود؛ درجات بهشت تنها به همان بهشت و طبقات برتر ختم نمی شود بلکه نوعی از بهشت وجود دارد که در آیات قرآن کریم از آن به عنوان «جنتی» یاد می شود و این جایگاه تنها به کسانی که درجه بالایی از محبت و معیت اهل بیت(ع) را در دل  دارند، داده می شود./837/پ202/ف

 

ارسال نظرات