۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۲۳۲۱۳۲
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

برگ برنده ایران در دنیا تفکر و اندیشه بسیجی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: اندیشه بسیج در هشت سال جنگ تحمیلی مقابل همه قدرت‌های دنیا قرار گرفت و آن‌ها را به زانو درآورد و این تفکر همواره برگ برنده نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران بوده است.
آيت الله مصطفي علما نماينده ولي فقيه در کرمانشاه آيت الله مصطفي علما نماينده ولي فقيه در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب کشور، آیت‌الله مصطفی علما در دیدار فرماندهان و مسؤولان رده های مختلف بسیج استان کرمانشاه به مناسبت هفته بسیج، افزود: بسیج و بسیجیان انسان های آگاه و آشنا به تکالیف و وظایف هستند و نیروهای بسیجی با مناعت طبع و اخلاصی که همیشه در آن ها سراغ داریم همواره پای کار هستند و زحمات بسیاری برای پیشبرد اهداف نظام و خدمت به اسلام، انقلاب و ملت ایران متحمل شده‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: روحیه بسیجی همه تحریم‌ها و تهدید‌های دشمنان را نقش بر آب می‌سازد و از این روست که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: اگر روحیه بسیجی حاکم شود، آمریکا مایوس خواهد شد.

 

آیت‌الله علما حفظ ایمان و اخلاص بسیجیان را مسأله ای بسیار مهم قلمداد کرد و ادامه داد: همه این برکات زمانی محقق می‌شود که ایمان و اخلاص بسیجیان حفظ و تقویت شود و هر لحظه واعظ درونی برای تذکر در دل داشته باشیم.

 

امام جمعه کرمانشاه گفت: حضرت امام خمینی(ره) از همان ابتدای انقلاب دستور تشکیل بسیج را دادند و براین اساس بسیج را می‌توان فرزند و همزاد انقلاب اسلامی دانست و باید آن را شناخت تا متوجه خدمات و اهمیت حضور بسیج در همه عرصه ها شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، بسیجی بودن تعهداتی را برای آدم ایجاد می‌کند که بسیجیان عزیز ما باید کماکان به آن پایبند باشند از آن جمله می توان به صداقت، اخلاص در کار و تعهد و تخصص همراه با تفکر خدمت به مردم اشاره کرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه، تاکید کرد: بسیج نیروی مردمی، ایمانی و الهی است که رفتارش در جنگ با اقدامات هیچ یگان نظامی در دنیا برابر نیست و همان گونه که در دفاع مقدس دیدیم این نیروی ناشناخته در برابر دشمنان موفق شد مقابل همه قدرت‌های دنیا قرار گرفته و آنان را به زانو درآورد.

 

امام جمعه کرمانشاه گفت: بسیج امروز یک نعمت بزرگ است که فرمان تشکیل آن از سوی امام خمینی(ره) به طور قطع از الهامات الهی بود که به قلب امام (ره) رسید، زیرا تشکیل چنین نهاد بزرگ و قدرتمندی را هیچ سیاستمداری نمی‌توانست پیش‌بینی کند.

 

آیت‌الله علما یکی از مراحل ایمان را احساس با خدا بودن بیان و خاطرنشان کرد: باید همیشه یا خود را در محضر خدا ببینیم یا خدا را با خود ببینیم و در تمام لحظات زندگی خداوند تبارک و تعالی را تکیه‌گاه خود قرار دهیم و عمل کردن به این موضوع انسان را خدایی و الهی می‌کند.

 

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: همه ما باید یک واعظ را در خود داشته باشیم و همیشه احساس کنیم با خدا هستیم.

 

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) با فرمان تشکیل بسیج می‌خواست به ما بفرماید که تنها راه پیروزی در این دنیا در همه عرصه‌ها، مقاومت است و امام راحل(ره) با مقاومت در زندان‌های شاه و تبعید بود که توانست رژیم ستم شاهی را نابود کند.

 

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: امروز هم به برکت انقلاب و قدرت بسیج است که ایران اسلامی مواضعی با اقتدار در برخورد با قدرت‌های بزرگ دنیا دارد.

 

وی تبعیت و پیروی از ولایت را لازمه پیشرفت و موفقیت‌های آینده عنوان کرد و گفت: ولایت فقیه به عنوان ستون خیمه انقلاب و نظام، نقش غیرقابل انکاری در اقتدار و عظمت امروز کشور دارد و همواره باید از این اصل اساسی حمایت و پیروی کنیم.

 

در این دیدار  حجت الاسلام گودرزی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج در سخنانی، گفت: خداوند را شاکریم که در زمانی زندگی می‌کنیم که نیرویی مقدس و خدایی به نام بسیج وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام گودرزی سه خصوصیت بارز نیروهای بسیجی را با استناد از آیات قرآن کریم، سست نشدن اراده، احساس ضعف نکردن و تسلیم نشدن در برابر زورگویی عنوان کرد./967/پ202/ب4

ارسال نظرات