۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۲۳۲۱۸۱
حجت الاسلام علیزاده خبر داد؛

حضور بیش از 300 تن از علمای اسلام در کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری تعداد علمای حاضر در این اجلاسیه را 315 تن دانست.
حجت الاسلام عليزاده موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیزاده، دبیر اجرایی کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری ها از دیدگاه علمای اسلام پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این کنگره که با حضور علما در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، گفت: امروز جهان اسلام با فتنه تکفیری ها روبرو است.

 

وی افزود: این جریان ها در سال 2013 در کشور عراق بیش از 9 هزار و 500 نفر از مردم بی گناه را کشتند.

 

دبیر اجرایی کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری خاطرنشان کرد: اعمال جریان های تکفیری ریشه در اعتقاداتشان و به سبب انحراف از آموزه های اسلامی است که مراجع تقلید و علمای شیعه تصمیم به برپایی چنین کنگره ای گرفتند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که اندیشه برگزاری این کنگره از 2 سال پیش آغاز شده است، بیان داشت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی لازم دیدند که چنین اجلاسی برگزار شده و علمای جهان اسلام گرد هم آیند.

 

دبیر اجرایی کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام در ادامه خاطرنشان کرد: 716 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که از این تعداد 95 مقاله مربوط برای افراد غیر ایرانی است.

 

وی ادامه داد: در حوزه بین الملل از ابتدای آغاز این اندیشه قریب به 2 هزار تن از علمای جهان اسلام که دارای روحیه تقریب بوده و مخالف تکفیر بودند را شناسایی کردیم و سپس از میان این تعداد 420 تن انتخاب شدند که 315 نفر از این افراد در اجلاسیه حضور پیدا کرده اند.

 

حجت الاسلام علیزاده گفت: برای کنگره 3 پیش نشست در کشورهای سوریه با حضور 120 تن از علما، پاکستان با حضور 250 تن از علما و عراق برگزار شد.

 

وی ادامه داد: در این کنگره نیز شاهد برگزاری چهار کمیته تخصصی تبار شناسی، ریشه یابی عقایدی، جریان های تکفیری و سیاست و راهای برون رفت از این جریانات برگزار می شود./993/پ202/ب

ارسال نظرات